000000000000000000005475959599.jpg

آينه جم: در مرحله جدید بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دهم، در ترکیب کاندیداهای مطرح استان بوشهر جز در حوزه دشتستان، تغییر چشمگیری ایجاد نشد.

به گزارش «آينه جم»؛ در پایان جمعه شب لیست کاندیداهای تایید و ردصلاحیت شده مجلس از سوی هیات مرکزی نظارت به وزارت کشور ارسال شد تا به تدریج در اختیار استان ها قرار بگیرد.

خبر می رسد همچنان سیدمحمدمهدی پورفاطمی و سیدمهدی موسوی نژاد نمایندگان کنونی "دشتی و تنگستان" و "دشتستان" در لیست تاییدصلاحیت ها نمی باشند.

با این حال مهمترین تغییر پیش آمده مربوط به دشتستان است که صلاحیت محمدباقر سعادت رییس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 تایید شد. وی در مرحله قبلا صلاحیتش احراز نشده بود.

به نوشته خليج فارس ؛ در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم نیز صلاحیت صلاحیت سه چهره کمتر شناخته شده شامل حسین خضری، عیسی حبیبی و فاطمه باصولی تایید شده است. آنها نیز در مرحله قبل صلاحیت شان احراز نشده بود.

از حوزه دیر، کنگان ، جم و عسلویه نیز خبر می رسد فقط صلاحیت حمزه علیشاهی که پیش از این احراز نشده بود، اکنون تایید شده و به انتخابات بازگشته است.

شایان ذکر است هیات های اجرایی در نخستین گام بررسی صلاحیت ها با استناد به استعلام از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی، صلاحیت همه 110 داوطلب استان را تایید کردند .

در مرحله بعد، پرونده داوطلبان به هیات نظارت رفت که این بار شمار زیادی از کاندیداها حذف شدند، طوری که 47 درصد آنها در استان بوشهر صلاحیت شان تایید شد.

سپس شورای نگهبان نیز از 27 دی ماه تا 16 بهمن ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی و در نهایت بامداد امروزـ شنبه- اسامی آن را به وزارت کشور اعلام کرد که جز در دشتستان با تاییدصلاحیت محمدباقر سعادت، در سه حوزه انتخابیه دیگر تغییر چشمگیری رخ نداده است.

گفتنی است آخرین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان نیز توسط شورای نگهبان صورت می گیرد تا لیست نهایی 27 بهمن ماه اعلام شود. همچنین تبلیغات انتخاباتی از 29 بهمن به مدت یک هفته انجام می شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه 94 در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش آينه جم؛  دراستان بوشهر در مهلت قانونی 110 نفر برای مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که از این شمار پنج نفر قبل از اعلام نظر هیات های اجرایی و یک نفر نیز پس از در اختیار قرار دادن اسامی به هیات های نظارت انصراف دادند که هر چند به شکل 100 درصد در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند اما توسط هیات نظارت 48 نفر از این تعداد مورد تایید قرار گرفتند که با احتساب تایید 5 نفر جدید توسط شورای نگهبان بیش از 50 درصد از کل کاندیداها تایید صلاحیت شده اند.

البته سایت تابناک  ساعت 9:15 دقیقه امروز از تایید صلاحیت سید مهدی موسوی نژاد نماینده کنونی دشتستان و سید محمد مهدی پورفاطمی نماینده کنونی دشتی و تنگستان خبر داد كه اكثر خبرهاي رسانه هاي استان بوشهر حكايت از عدم احراز صلاحيت اين دو نماينده فعلي مجلس استان بوشهر حكايت دارد.

 

[کد خبر:AJ12770]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب