moaven.jpg

آينه جم، معاون فرماندار جم از برگزاری پنجمین سوگواره استانی تعزیه شاه‌نشین در شهرستان جم خبر داد.

به گزارش آينه جم، عبدالحسن رفیعی‌پور صبح امروز در نشست مسئولان جم اظهار داشت: در ماه محرم و صفر امسال در شهرستان جم، برنامه‌های متنوعی با استقبال مردم برگزار شده و تا پایان ماه صفر این برنامه‌ها تداوم خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری تعزیه در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان جم با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده و در این مراسمات، واقعه عاشورا به زیباترین شکل به تصویر کشیده شده است.

رفیعی‌پور به قدمت و پیشینه جم در تعزیه اشاره کرد و یادآور شد: تعزیه قدمتی حدود 2 قرن در جم دارد و روز به روز نیز شاهد افزایش سطح کیفی این برنامه در شهرستان جم هستیم.

معاون فرماندار جم از برگزاری پنجمین سوگواره استانی تعزیه شاه‌نشین در شهرستان جم خبر داد و گفت: پنجمین سوگواره استانی شاه‌نشین جم با حضور 7 گروه تعزیه استانی در شهرستان جم برگزار می‌شود.

رفیعی‌پور افزود: این سوگواره استانی با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و شورای اسلامی شهر جم و نیز مجتمع مسکونی پارس جم از 14 تا 20 آذرماه در محل برگزاری تعزیه شاه‌نشین جنب پارک جام جم برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه سوگواره استانی شاه‌نشین پنجمین سال برگزاری را پشت سر می‌گذارد اظهار امیدواری کرد که شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر این سوگواره استانی در شهرستان باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جم همچنین خواستار حضور باشکوه مردم و مسئولان در این آیین استانی شد.

[کد خبر:AJ10276]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب