http://www.ayenejam.ir/images/ayene/81784692-70206873.jpg

آینه جم، مدیریت مرکز بیماران سرطانی به دکتر مجید اسدی متخصص برجسته جمی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار آینه جم، مرکز درمان بیماران سرطانی با مواد رادیواکتیو که در کشور انگشت شمار است، تا پایان آذرماه با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت افتتاح می شود.

این مرکز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در حال تجهیز است و براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تجهیزات پیشرفته و نوین برای آن خریداری شده است.

مدیریت بخش مرکز بیماران سرطانی بیمارستان شهدای خلیج فارس به دکتر مجید اسدی متخصص جمی و عضو شورای‌عالی انجمن قلب و عروق هسته‌ای آمریکاسپرده شده است.

این مرکز درمانی می تواند نقش به سزایی در کاهش اعزام بیمارستان سرطانی به خارج استان داشته باشند.

لازم به ذکر است که دکتر مجید اسدی رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر و فلوشیپ تصویربرداری پیشرفته از دانشگاه هاروارد است.

هسته‌ای

پروفسور مجید اسدی در همین زمینه اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر مسئولان اجرایی استان و با همکاری مشترک میان وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی کشور مرکز ید درمانی و درمان بیماران سرطانی با مواد رادیواکتیو در آستانه افتتاح قرار گرفت.

عضو شورایعالی انجمن قلب و عروق هسته‌ای آمریکا گفت: این مرکز  با بهره‌گیری از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته و به‌روز دنیا بزودی افتتاح رسمی می شود.

اسدی افزود: تعداد مراکز مشابه در کشور انگشت‌شمار بوده و تنها مرکز فعال جنوب کشور و با تخت محدود در بیمارستان نمازی شیراز قرار دارد.

فلوشیپ تصویربرداری پیشرفته از دانشگاه هاروارد خاطرنشان کرد: مرکز ید درمانی و درمان با مواد رادیواکتیو استان بوشهر با مقیاس گسترده‌تر و تخت بیمارستانی بیشتر قابلیت همراهی با مرکز شیراز و پوشش کامل‌تر جنوب کشور و حتی کشورهای همسایه را نیز دارد.

فلوشیپ PET-CT از دانشگاه استانفورد آمریکا افزود: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر دومین مرکز با موافقت قطعی وزارت در نوع خود در کشور است.

اسدی در رابطه با پذیرش بیماران این مرکز گفت: بیماران از هم‌اکنون می‌توانند جهت نام‌نویسی و تعیین نوبت به مرکز پزشکی هسته‌ای واقع در بیمارستان قلب بوشهر مراجعه کنند.   

اسدی گفت: درمان سرطان‌های تیروئید با رادیو داروی ید – 131، درمان تسکین متاستاز‌های استخوانی ناشی از سرطان‌ها با رادیو دارو‌های استرانسیوم 89 و ساماریوم153، درمان تومور‌های نورواندوکرین با رادیو داروهای ید131 – MIBG، درمان التهاب شدید مفاصل در بیماران با مشکل رماتیسم پیشرفته با فسفر 32، درمان سرپایی پرکاری تیروئید با رادیو داروی ید131 از جمله روش‌های درمانی رایج در پزشکی هسته‌ای در مرکز مذکور خواهد بود.

[کد خبر:AJ10268]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # احمد مصلحی پور 1394-09-07 19:31
خبر خوشحال کننده ایست، تبریک خدمت استاد عزیز
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # خدا وند حفظ کند دکتر 1394-09-07 23:33
خداوند ان شلءالله حفظ کند دکتر اسدی که مایه افتخار کشورمان هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # ریحانه بینایی پور 1394-09-07 23:35
خداراشکر که مرکزی برای درمان سرطان تاسیس شد ان شاالله روزی برسد که همه بیماران سرطانی بهبود یابند.تبریک میگم امیدوارم هر روز شاهد خبر های بیشتری از موفقیت همشهریانمان باشیم.موفق و سربلند باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب