آینه جم؛فرماندار جم در دیدار مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تعمیق شناخت از دین و به روز رسانی بایسته های علمی، اثرگذاری مبلغان دین در جامعه را افزایش می دهد.

tabliwehat.jpg

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی فرمانداری جم؛ عبداله نادری در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه ابراز داشت: تبلیغات نقش بسیار مهمی را در دنیای امروز و جهت دهی افکار عمومی ایفا می کند و باید از این فرصت در راستای تقویت بنیان های دینی بهره برد.

وی نقش مبلغان در گرایش جامعه به دین را بسیار حیاتی توصیف کرد و افزود: تبلیغ دین دارای اهمیت و حساسیت های ویژه ای است و مبلغان دین باید با نهایت ظرافت، درایت و بینش عمیق علمی و دینی، به تبلیغ دین و پاسخ به سوالات مردم خصوصا جوانان بپردازند.

نادری با اشاره به اقدامات وحشیانه ی گروه های تروریستی در سوریه و عراق یاداور شد: اکنون دنیای اسلام با اقدامات گروه هایی مواجه است که به نام دین، حداقل های اخلاق انسانی را رعایت نمی کنند و مبلغان دین باید مرز میان این افراد و اقدامات را با اسلام ناب، برای مردم و جوانان تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تبلیغات دین کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است اظهار داشت: در حوزه ی دین بر خلاف بسیاری از حوزه ها، تبلیغات باید هم دارای آثار کوتاه مدت و هم دارای آثار ماندگار در روح جامعه باشد و لذا کیفیت بخشی به تبلیغ امری ضروری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و لزوم بهره گیری حداکثری از این ماه، دو موضوع مهم آموزش و جهت دهی مبلغان دین و نیز اشرافیت اطلاعاتی مبلغان در مورد جغرافیای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی محل تبلیغ را مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: تبلیغات اسلامی می بایست برای اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان، جهت دهی و اموزش را مورد توجه جدی قرار دهد و قبل از اعزام نیز اطلاعات جامع و کاملی از شرایط فرهنگی و اجتماعی محل تبلیغ در اختیار مبلغ اعزامی قرار دهد تا مطالب مطروحه در محافل دینی، الزمات لازم در بحث اثرگذاری تبلیغ و رعایت مصالح عمومی را دارا باشد.

وی هنر مبلغ دین در ماه مبارک رمضان را برقراری ارتباط دوسویه و معنادار با دانست و افزود: در تبلیغات دین باید مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کرد تا ارتباطی دوسویه و مبتنی بر پرسش و پاسخ فراهم شود چرا که امروز با پیشرفت های عظیم در حوزه ی ارتباطات، دسترسی به اطلاعات بسیار آسان است و مبلغ باید با ایجاد فضایی پرنشاط، شنونده و پاسخگوی پرسش های بسیار مخاطب جوان باشد.

عبداله نادری حرکت اداره ی تیلیغات اسلامی شهرستان جم را رو به رشد توصیف کرد و اظهار داشت: در طی یک سال اخیر تحرک مثبتی در اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهد هستیم و انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق و مبتنی بر نیاز روز شهرستان، این تحرک و پویایی روز به روز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: هر چند اثرگذاری اقدامات فرهنگی با گذر زمان قابل اندازه گیری است اما برنامه ریزی و عملکرد و اقدامات  در کوتاه مدت نیز قابل لمس است و اداره ی تبلیغات اسلامی باید با برنامه ریزی دقیق، بازخوردهای اجتماعی را نیز مورد توجه ویژه قرار دهد.

نادری به طرح آمایش سرزمینی و جمع آوری داده های لازم برای تهیه سند توسعه ی شهرستان اشاره کرد و گفت: با تدوین این سند، چشم انداز شهرستان جم برای سال های آتی ترسیم می شود که در نظام مند شدن برنامه های فرهنگی نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

وی با انتقاد از برخی ساخت و سازهای فرهنگی و مذهبی بدون نیازسنجی کارشناسی در شهرها و روستاهای شهرستان، ابراز داشت: متاسفانه در شهرستان گاها شاهد احداث مساجد و حسینیه ها بدون نیاز سنجی جمعیتی هستیم که موجب توسعه ی نامتوازن زیربناهای مذهبی شده است.

نادری با بیان اینکه قرار نیست در جایی بدون توجه به نیاز جمعیتی چندین مسجد ساخته شود و در جای دیگر محلی برای عبادت مردم وجود نداشته باشد خاطر نشان ساخت : احداث مساجد و حسینیه ها باید با نظارت دقیق و نیازسنجی انجام شود و خیرین نیز برای ساخت و سازها حتما با دستگاه های متولی مشورت کنند تا موجب هدررفت سرمایه های ملی نشود.

وی اضافه کرد: قطعا در هر مکانی که بر اساس نیاز سنجی کارشناسی نیاز به احداث اماکن مذهبی باشد حمایت خواهیم کرد.
فرماندار جم هم چنین خواستار تسریع در تکمیل خانه های عالم در دست احداث شهرستان شد.


 

 

 

[کد خبر:AJ4308]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب