جدیدترین ها از استان بوشهر

گزارش تصویری

n00143421-b.jpg

آینه جم: سیدحسین حسینی که در فصل گذشته نمایش موفقی از خود به جا گذاشت و موفق شد رکورد بسته نگه داشتن دروازه را به نام خود کند، در این فصل نیمکت‌نشینی‌های سریالی حوصله او را سر برده و این موضوع باعث شد تا او در پایان بازی مقابل نفت مسجدسلیمان و در حالی که آبی‌پوشان در رختکن این تیم در حال شادی بودند، خبر جدایی‌اش را بدهد.

به گزارش «آینه جم»: صبر دروازه‌بان جوان و نیمکت‌نشین استقلال به سر آمده و آواز رفتن سر داده است. سیدحسین حسینی که در فصل گذشته نمایش موفقی از خود به جا گذاشت و موفق شد رکورد بسته نگه داشتن دروازه را نیز با 873 دقیقه در تاریخ فوتبال ایران به نام خود کند، در این فصل شرایط متفاوتی داشته و نیمکت‌نشینی‌های سریالی حوصله او را سر برده و این موضوع باعث شد تا او در پایان بازی مقابل نفت مسجدسلیمان و در حالی که آبی‌پوشان در رختکن این تیم در حال شادی بودند، خبر جدایی‌اش را بدهد.
حسینی که در این فصل حتی یک بازی هم برای استقلال انجام نداده اما از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شده، درباره شرایطش توضیح داد: «در این مدت خیلی سکوت کردم و دوست نداشتم حاشیه‌ای از طرف من به تیم وارد شده و لطمه بخورد. در بازی با پارس جنوبی به شفر گفتم چرا من را بازی نمی‌دهی که پس از آن برخی خواستند من را مقابل هواداران قرار بدهند و بگویند حاشیه درست می‌کنم. خیلی‌ها اعتراض کردند اما مشکلی برایشان پیش نیامد. نمی‌دانم امسال چه چیزی تغییر کرده که بازی نمی‌کنم؟
سال گذشته خیلی بازی کردم و به من میدان دادند و پاسخ اعتمادشان را دادم. امسال نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که 10،12 دیدار فرصت بازی به من داده نشده! اگر به خاطر اعتراض به شفر بوده، در جلسه‌ای به او گفتم که اگر اعتراضی کرده‌ام، معذرت خواهی می‌کنم. شفر هم گفت ناراحت نیستم و خوب تمرین می‌کنی و از تو راضی‌ام.»
 
وی با گلایه از شرایط کنونی‌اش گفت: «نمی‌دانم باید چه کار کنم که بازی کنم؟ بالاخره من دروازه‌بان ملی‌پوش هستم و دوست دارم پیشرفت کنم. من نیم فصل از استقلال می‌روم و تصمیمم هم قطعی است. آقای فتحی و باشگاه باید رضایتنامه من را بدهند، چون این تصمیم به سود هر دو ما خواهد بود.
باز هم می‌گویم اگر به خاطر اعتراضم نیمکت‌نشین هستم، از شفر عذرخواهی کرده بودم. به خاطر خودم، خانواده‌ام و اینکه می‌خواستم بازی کنم، معذرت خواستم اما شاید موضوع چیز دیگری است. از اواخر سال گذشته نیمکت‌نشین شده‌ام، در صورتی که خیلی‌ها کارهای بدتری کردند! دوست ندارم هواداران ناراحت شده یا مشکلی از طرف من به وجود بیاید اما کاری نکرده‌ام که هم لیگ و هم جام حذفی بازی به من نمی‌رسد. امیدوارم رضایتنامه من را بدهند، چون خسته شده‌ام.»
مقایسه عملکرد حسینی و رحمتی
حسینی در حالی این صحبت‌ها را انجام داده که 3 بازی ابتدای فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد و در این مدت هم سیدمهدی رحمتی کاپیتان و دروازه‌بان شماره یک استقلال بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت.
رحمتی در 5 بازی لیگ و یک بازی جام حذفی، کلین شیت داشته و 9 گل هم در مجموع بازی‌های لیگ برتر (4 گل) و لیگ قهرمانان آسیا (5 گل) دریافت کرده و عملکردش هم به گواه کارشناسان به گونه‌ای نبوده که بخواهد نیمکت‌نشین شود.
با این حال، حسینی به واسطه ملی‌پوش بودنش و عملکرد خیره کننده‌ای که در فصل قبل داشت، خود را محق می‌داند که در ترکیب اصلی قرار بگیرد و نیمکت‌نشینی در 11 بازی لیگ، جام حذفی و آسیایی استقلال در این فصل را برنتابیده است.
عصیان آقای کلین شیت!
فتحی: به حسینی اخطار می‌دهم
با این حال، خبر رسید که وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال، جلسه‌ای را با دروازه‌بان معترض خود برگزار کرده و حسینی هم در مورد دلایل جدایی‌اش از استقلال صحبت‌ کرده است. اما انتقادهای او واکنش امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال را در پی داشت:
«حسینی با باشگاه استقلال قرارداد دارد و تا پایان فصل در خدمت او هستیم. تشخیص نیمکت‌نشینی یک بازیکن در حیطه وظایف خودش نیست و کادر فنی باید در مورد او نظر بدهد. به بازیکن ارتباطی ندارد که مربی چه تصمیمی می‌گیرد. نه حسینی بلکه همه 25 بازیکن استقلال، باید تابع تصمیمات باشگاه و کادر فنی باشند.
می‌دانید در این اوضاع و احوال اقتصادی کشور، یک بازیکن چقدر پول دریافت می‌کند؟ او حتماً باید بابت حرف‌هایش در کمیته انضباطی باشگاه توضیح بدهد. من به حسینی اخطار می‌دهم در حیطه وظایف خودش حرف بزند و به تصمیمات کادر فنی احترام بگذارد. حسینی نباید برای تیم بزرگ استقلال حاشیه درست کند.»
عصیان آقای کلین شیت!
وی ادامه داد: «رحمتی در بازی‌های اخیر یکی از بهترین‌های استقلال بوده. اگر شفر صلاح بداند رحمتی بازی می‌کند یا از حسینی بازی می‌گیرد. مگر فصل قبل رحمتی بیش از 20 بازی روی نیمکت ننشست؟ رحمتی با آن همه سابقه و بازی ملی روی نیمکت نشست و کوچک‌ترین حاشیه‌ای درست نکرد. پس حسینی نباید حاشیه درست کند و وارد این مسائل شود. چون تحت قرارداد باشگاه استقلال است.»
مظلومی: رحمتی الگوی حسینی باشد
در این میان، پرویز مظلومی سرمربی پیشین استقلال که بتازگی به عضویت کمیته فنی این باشگاه درآمده، در این خصوص گفت: «حسینی پسر خوب و باشخصیتی است. او جوان است و گاهی اوقات احساسی می‌شود. هیچ بازیکنی، نیمکت‌نشینی را دوست ندارد ولی شما دیدید که وقتی رحمتی نیمکت‌نشین بود عکس‌العملی نشان نداد.
یک دروازه‌بان مثل حسینی باید رحمتی را الگو قرار دهد. حسینی الان گلر ملی‌پوش است و نباید وارد حاشیه شود. شفر سال گذشته به حسینی فرصت داد و مطمئن باشید که فرصت بازی به حسینی می‌رسد.»
عصیان آقای کلین شیت!
واکنش برومند و رشیدی
این موضوع با واکنش پیشکسوتان و دروازه‌بان‌های سابق استقلال هم مواجه شد. پرویز برومند گفت: «این وظیفه انسانی، اخلاقی و حرفه‌ای مربی گلر‌هاست که با تصمیم‌گیری‌های قوی اجازه ندهد کار به اینجا برسد. باید بگویم که حسینی از نظر من شاید حق داشته باشد. البته رحمتی با این سن و سال و سابقه‌اش زمانی که این اتفاقات برایش رخ داد، دم نزد و منتظر ماند تا دوباره بازی به او برسد.»
عصیان آقای کلین شیت!
منصور رشیدی هم در این باره اظهار نظر کرد: «حسینی جوان است و بعضی مواقع حرف‌هایی می‌زند که از گفتن این حرف‌ها ضرر می‌کند. من سال 90-89 با او در تیم ملی امید کار و حتی وی را به باشگاه استقلال معرفی کردم. حسینی عجول است و با این کارها شرایط را برای خودش سخت می‌کند. در کل بازیکن باید بداند که سرمربی تصمیم گیرنده است.»
در این بین واکنش هواداران استقلال هم به این اتفاقات جالب توجه است، آنها اصلاً انتظار نداشتند چنین صحبت‌هایی را از حسینی بشنوند و به اشکال مختلف دلخوری خود را ابراز کرده‌اند.
عصیان آقای کلین شیت!
گزینه‌های حسینی
حال سؤال این است که حسینی در صورت جدایی به کجا می‌تواند برود؟ در بین تیم‌های مطرح لیگ برتری، سپاهان این فصل سید پیام نیازمند را دارد که عملکرد مناسبی داشته و ذوب آهن نیز محمدرشید مظاهری را به عنوان یک گلر ملی‌پوش دارد.
درون دروازه تراکتورسازی هم که محسن فروزان است. در این بین احتمال جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس در نیم فصل، ممکن است حسینی را ترغیب کرده باشد. چه بسا در ابتدای فصل هم شایعاتی مبنی بر احتمال سرخپوش شدن حسینی منتشر شد.
زمانی که گفته می‌شد او رقمی معادل 4 میلیارد تومان از باشگاه استقلال طلب کرده و مدیرع

[کد خبر:AJ26086]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه