جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال...

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی آینه...

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل   قطر مثل...

 

 

 

 آینه جم/  خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • سد خاییز تنگستان امروز در ارتباط تصویری با رییس جمهور رسما افتتاح می شود. بهره برداری این پروژه در هفته های گذشته به مناقشه ای بین استاندار و نماینده مجلس مبدل شد، طوری که کرمی مدعی بود این پروژه ناقص می باشد، استاندار هم آن را رد کرد.
  • چرخ فلک 72 متری بوشهر وعده جدیدی را به خود دید. صالحیان شهردار بوشهر ضمن بیان اینکه با شروع به کار شورای جدید این مسئولیت را برعهده ندارم و از شهروندان طلب حلالیت طلبیده، گفته: چرخ فلک تا 12 مردادماه به چرخش در می آید و با مناسب شدن هوا، در فصل پاییز نیز به بهره برداری رسمی می رسد. این پروژه از سال 94 کلید خورده است.
  • دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعدادی از مسوولان این استان، برخی اعضای خانواده آنان و در یک مورد، خدمتکار همسر یکی از مسوولان را در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده است!همچنین ۷۶ خبرنگار نیز خارج از نوبت و در اردیبهشت واکسن اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی دریافت کرده اند؛ حال آن که نوبت خبرنگاران  و سایر گروه های در معرض خطر، هنوز فرا نرسیده و قرار بود در مرداد واکسینه شوند که معلوم نیست طبق برنامه واکسن دریافت کنند یا خیر؟ دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون درباره این رفتار توضیحی ارائه نکرده است.
  • همزمان با افزایش دما و شرجی هوا، چند نفر از پاکبان های شهرداری بوشهر دچار گرمازدگی شده که طی روزهای اخیر سه نفر از آنها به مرکز درمانی منتقل شده اند.
  • ۷۰ درصد اراضی پرورش میگوی بوشهر مشکل سند دارند و پیگیری و نامه نگاری های مکرر بی نتیجه بوده است.
  • براساس گزارش وزارت کشور از رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان ها، این موضوع در بوشهر بین 44 تا 51 درصد می باشد که ضعیف ارزیابی می شود.
  • گفته می شود در این دوره شورای شهر گناوه ۸۰ کانکس مصوب شده که بعضا مشکل ترافیکی ایجاد کرده است. ظاهرا بعد از تصویب کانکس‌ها اتفاقاتی افتاده که در محافل خصوصی به یک عضو شورا، لقب سلطان کانکس می‌دهند!
  • تعطیلی چند روزه تهران و البرز به دلیل شیوع کرونا با این انتقاد مواجه شده که چرا این تصمیم برای دیگر استان ها از جمله جنوب کشور اجرا نشده و با درخواست استانداران برای قرنطینه کامل موافقت نمی شود؟
  •  گفته می شود پتروشیمی سبلان واقع در عسلویه که ماه گذشته در ارتباط تصویری با رییس جمهور افتتاح شد، هنوز به مرحله تولید محصول نرسیده است.
  • خبر می رسد حدود ۱۲ پایه برق در جاده جدید گشویی گناوه را دزدان انداختند و میلگردهایشان را بردند.
  • در حالی که کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها برای توزیع اعتبارات همه ساله تا تیرماه برگزار می شد، گویا امسال اراده بر این قرار گرفته که چنین موضوعی به دولت جدید و رویکردهای آن سپرده شود. خبر می رسد تاکنون اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ ای شهرستان‌ها توزیع نشده و به دنبال آن تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده و موافقت‌نامه‌ای نیز مبادله نگردیده است.
  • استان بوشهر با وجود داشتن 3 کارخانه فعال سیمان، با کمبود این مصالح اساسی ساختمان مواجه شده است.
  • با حکم استاندار بوشهر، جواد لقمان زاده به عنوان مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر منصوب شد. وی پیش تر سرپرست فرمانداری دشتستان بوده و جایگزین خسرو دهقانی شده که اخیرا به دلیل انتقال همسرش از استانداری به سازمان تامین اجتماعی کشور منتقل گردیده است.
  • شیخ موسی احمدی بعنوان رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در سال دوم مجلس یازدهم انتخاب شد. سال اول رئیس مجمع  عبدالکریم جمیری بوده است.
  • تعرفه های دندان پزشکی پس از سالها بی حساب و کتاب بودن امسال ابلاغ شد اما نگاهی به جدول تعرفه ها نشان از چندین برابر شدن نرخ ها دارد. گویا با گذشت 5 ماه از سال، هنوز این تعرفه ها ابلاغ نشده است.
  • با وجود وعده شروع واکسیناسیون رانندگان تاکسی در پایتخت از هفته اول مردادماه، ظاهرا مشابه بسیاری دیگر از تصمیمات خوب، با تاخیر در بوشهر اجرایی می شود.
  • اظهارات برخی اصولگرایان مبنی بر اینکه به دو سال فرصت برای آواربرداری دولت دوازدهم  نیاز است، از سوی برخی فعالین سیاسی به عنوان فرافکنی و فاصله گرفتن از وعده های دولت جدید از جمله حل یک شبه برخی مشکلات ارزیابی شده است.
  • برخی نمایندگان خواستار ابطال مصوبه اصلاحی دولت درباره افزایش حقوق سنواتی شده‌اند. گویا این مصوبه امکان تکرار حقوق‌های نجومی را ایجاد می‌کند. گفتنی است دولت در توجه به کارگران عملیاتی شرکت نفت در مصوبه‌ای اصلاحی 2.5 میلیون تومانی افزایش حقوق‌ها را برداشت که این مصوبه بیشتر به نفع مدیران دولت و نجومی ‌بگیران شرکت نفت شده است.
  • تعطیلی تهران در هفته گذشته که تا دوشنبه ادامه دارد، به بروز ناهماهنگی‌ها در کشور دامن زده است. گویا تعطیلی سازمان‌ های اداری و بانک های مرکز، فعالیت دستگاه متناظر آنها در شهرستان ‌ها را بی‌ معنی کرده است.
  • ستادهای انتخاباتی رئیس‌ جمهور منتخب ظاهرا هنوز به طور کامل تعطیل نشده است و گویا در برخی محافل از رایزنی در انتصابات استانی با این ستادها سخن به میاد می آید. این اتفاق با برنامه‌ها و سیاست‌های رئیس ‌جمهور منتخب چندان هماهنگ نیست.
  • طرح خبرساز محدودیت شبکه ‌های اجتماعی در دستور کار این هفته مجلس می باشد. فیلتر برخی پیام رسان ها و دشوار شدن دور زدن فیلترها به دلیل آنچه صیانت از اطلاعات کاربران عنوان می شود، از اهداف این طرح عنوان گردیده است.
  • شنیده می شود یکی از منتخبان شوراهای جدید شهرهای بزرگ استان هنوز فعالیت رسمی اش شروع نشده، درباره میزان و رقم حق الجلسه های شورا و کمیسیون های بیرون آن پرس و جو کرده است. رفتار وی به شکلی بوده که ظاهرا با این کنایه مواجه شده که می خواهد بداند دریافتی از حضورش در شورا می صرفد یا خیر؟ براساس قوانین، حق الجلسه اعضای شوراها یک شصتم حقوق شهردار می باشد و همین موضوع نیز انگیزه برخی برای آوردن شهرداری با اشکل حقوقی بالاتر است.
  • خبر می رسد یکی از مدیران کل استانی در مصاحبه ای تصویری که با روابط عمومی خود داشته و قرار است به عنوان عملکرد مدیران استانی در وزارتخانه جمع آوری شود، تعابیر تندی درباره مداخله برخی مقامات استانی در روند انتصابش و برخی تصمیمات سازمانی اش بازگو کرده است. با توجه به عدم انتشار عمومی این سخنان و اینکه قرار است به آرشیو وزارت منتقل شود، برخی مدیران را برای بازگویی پشت پرده های سیاسی شجاع کرده است!
  • شنیدیم یکی از شهرداران سابق در جنوب استان، از مسیر قضایی پیگیر تاخیر در وصول چک هایی بوده در روز پایانی مسئولیتش به عنوان ماموریت یا پاداش برای خود امضا کرده بود. پس از شروع به کار شورا و شهرداری جدید، از پرداخت این چک ها جلوگیری شده و شهردار سابق نیز پیگیر اصل مبالغ و تاخیر ناشی از آن بوده که اخیرا در پی ورود برخی دستگاههای نظارتی، شهرداری موردنظر از پرداخت این مبلغ درشت فعلا نجات یافته است.
  • علاوه بر گرانی، کم‌ فروشی در بازار اقلام مصرفی، خدمات و حتی برخی کالاهای سرمایه‌ ای به دغدغه مصرف ‌کنندگان تبدیل شده است. گویا برخی تولید‌کنندگان و عرضه ‌کنندگان کالاها برای جبران هزینه تمام‌ شده تولید، به کم ‌فروشی روی آورده‌اند. گفتنی است در شرایطی که فشار رشد قیمت ‌ها، حذف برخی اقلام و کالاها را از سفره خانوار بخصوص قشرهای کم‌ درآمد فراهم کرده، رواج پدیده کم‌فروشی، فشار مضاعفی را به مصرف‌کنندگان ایرانی تحمیل کرده است.
  • اپلیکیشن همدم به عنوان نخستین اپلیکیشن رسمی همسریابی نیامده دچار مشکل شده، ضمن اینکه بابت پیشنهاد هر ۱۰ دختر، از پسر ها ۴۰هزار تومان می‌گیرد! رونمایی از این برنامه با حضور رئیس مجلس با انتقادات فراوانی در شناخت مسئولان از مشکلات ازدواج و محدود کردن آن در همسریابی همراه شد، چرا که مشکلات اقتصادی مهمترین چالش در ازدواج جوانان محسوب می شود.
  • چینش کابینه چراغ خاموش در حال انجام است. گویا این اقدام رئیس جمهور منتخب برای رد سهم‌ خواهی‌ها و فشارها است. مشخص نیست مجلس چه واکنشی به این رفتار در رای اعتماد به کابینه معرفی شده خواهد داشت.
  • مجلس در جزییات بودجه سال جاری، برای هر نماینده سهمیه ای تعیین کرده تا به پروژه های مدنظر حوزه انتخابیه اختصاص دهد. گویا برای استان بوشهر سهم هر نماینده 15 میلیارد تومان می باشد که مجموعا برای چهار نماینده استان 50 میلیاردتومان است.
  • هرچند براساس آمارهای اعلام شده ازسوی بانک مرکزی، خراسان رضوی سهم درخورتوجهی در سپرده های بانکی کشور دارد و پس از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد، ولی میزان وام دهی بانک های استان، چندان مناسب نیست و در رتبه های انتهایی کشور قرار دارد. سنگ اندازی بانک ها در اعطای وام به بخش های اقتصادی هم در کنار رشد تورم سبب شده بسیاری از بنگاههای اقتصادی در تامین نقدینگی دچار مشکل شوند که باید دید در دولت آینده آیا اراده ای برای رسیدگی به  چالش بانک ها وجود دارد یا خیر؟
  • گزارش وزارت راه از سهم اجاره بر دوش خانوار شهری نشان می دهد طی سال گذشته، در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 59 درصد هزینه ها برای اجاره بوده است. این رقم در پایتخت تا 65 درصد و در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت 49 درصد برآورد شده که رقم بسیار بالایی در هزینه خانوار می باشد.
  • خلیج فارس 
[کد خبر:AJ36376]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه