آینه جم, جعفر محمدی در عصر ایران نوشت - "سیلی بر صورت سرباز" ترند این روزهای فضای مجازی است، فضایی که اتفاقاً نه مجازی که بسیار هم واقعی است.
روایتی که منتشر شده چنین است: علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی با خودروی دنای خود وارد خط ویژه می شود. خط ویژه مسیر تردد اتوبوس ها و خودروهای امدادی است و تقریباً ترافیکی ندارد. سرباز راهنمایی و رانندگی که مأمور جلوگیری از ورود خودروهای متفرقه به خط ویژه است، جلو او را می گیرد و این نماینده نیز به صورت او سیلی می زند. قضیه که رسانه ای می شود، نماینده سبزوار می گوید نه تنها سیلی نزدده، بلکه سرباز به راننده اش توهین نیز کرده است. 

دروغ
در این باره نکات زیر قابل توجه است:

1 - در این که نماینده مذکور به طور غیرقانونی وارد خط ویژه شده، تردیدی نیست. این یعنی قانون شکنی توسط قانونگذاری که اتفاقاً دانش آموخته رشته حقوق نیز هست و قبلاً نیز استاندار بوده است!

2 - این که به صورت سرباز سیلی زده یا نه بر ما مشخص نیست؛ هر چند که در فیلم منتشره از این ماجرا، چند نفر می گویند که شاهدند این نماینده به صورت سرباز سیلی زده است. امیدواریم که به زودی کشف واقع شود.

3 - اگر سیلی به صورت سرباز ثابت شود، نماینده مجلس، مرتکب سه تخلف و جرم شده است که اتفاقاً سومی از همه مهم تر است: ورود غیرقانونی به خط ویژه، زدن سرباز و "دروغ".

اگر ورود به خط ویژه را گناه کوچکی بدانیم که برخی مسوولان به خود اجازه می دهند مرتکبش شوند و اگر زدن سیلی بر صورت سرباز را ناشی از عصبانیت لحظه ای بدانیم، نمی توانیم "دروغ" را مساله ای کوچک یا یک تکانش عصبی گذرا بدانیم.
چنانچه ثابت شود این نماینده دروغ گفته است، باید به اتهام اشاعه اکاذیب و تشویش اذهان عمومی محاکمه شود، به عنوان یک "دروغگو" تا آخر عمر از تصدی هر پست حکومتی محروم شود و چنین شخصی را دیگر به خانه ملت راه ندهند.

دروغ، یکی از اساسی ترین مشکلات جامعه ما و از بزرگ ترین موانع توسعه ایران است. دروغگویان باید رسوا شوند، چه سرباز باشند، چه نماینده مجلس.

4 - امید که جرم چهارمی در میان نباشد: لاپوشانی!

[کد خبر:AJ34826]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب