آینه جم؛ مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش احتمال بروز خطا یا اعمال نظر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را نزدیک به صفر خواند.

به گزارش آینه جم؛ محمد فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این مطلب که سال آینده اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می شوند، گفت: این دانش آموختگان مهارت های لازم را برای تدریس کسب کرده اند و جذب آنها و استخدام پنج هزار نیروی جدید که شهریور امسال قرار است آزمون بدهند، هیچ تداخلی با هم نخواهد داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آزمون استخدامی برای جذب پنج هزار نیروی جدید بر مبنای ظرفیت سنجی و نیازهای آموزش و پرورش طراحی و تدوین شده و برگزیدگان آزمون یکسال بر اساس برنامه ریزی دانشگاه فرهنگیان آموزش لازم را برای کسب مهارت های آموزشی می بینند و سپس جذب آموزش و پرورش می شوند.

وی با اشاره به چهار محور اصلی جذب نیرو در آزمون استخدامی اخیر گفت: آموزش و پرورش بر مبنای چهار محور رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، جنسیت و جغرافیا جدولی را طراحی کرده است که آن را در اختیار استان ها قرار داده و ظرفیت ها و نیازها بر این مبنا مشخص شده اند.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این جدول بر جذب نیروهای بومی و به اصطلاح از بوم برای بوم تاکید شده است.

فاضل با اشاره به این مطلب که انتخاب افراد واجد شرایط از سوی سازمان سنجش صورت می گیرد، گفت: برگزاری آزمون و انتخاب افراد واجد شرایط از طریق سازمان سنجش و بر مبنای ملاک های علمی و کارشناسی شده ای است که این سازمان اعلام خواهد کرد، لذا هر گونه شائبه دخالت و اعمال نظری منتفی است.

وی ادامه داد: به بیان دیگر برگزاری آزمون شبیه همان سیستم کنکور برای جذب دانشجو است و شرایط و ضوابط علمی آزمون به زودی از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد و این سازمان تنها نتیجه را به ما اعلام می کند.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش گفت: قطعا وزارت آموزش و پرورش ملاک ها و ضوابط خود را دارد و اعلام خواهد کرد و این مشارکت در حوزه علمی و منابع خواهد بود، اما در مصادیق همه چیز با سازمان سنجش است و این سازمان دفترچه سوالات را در زمان تعیین شده توزیع کرده و گزینش علمی را انجام می دهد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان این مطلب که ۱۳۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر نیز در این آزمون استخدام خواهند شد، گفت: بر مبنای دستورالعمل استخدام نیرو در وزارتخانه‌ها، سهمیه ای برای فرزندان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شده که همه دستگاه ها موظف به رعایت این قانون هستند و ما نیز در آزمون آتی که شهریور ماه برگزار می شود، این تعداد سهمیه را برای آنان در نظر گرفته ایم.

لینک اخبار مرتبط:

[کد خبر:AJ6479]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب