آینه جم: بیش از هزاروپانصد اظهار نظر و بیش از بیست‏‌هزارکلمه متن! نه، اشتباه نکنید، این آمار مربوط به بحث و بررسی یکی از مهم‏ترین مسائل سیاسی و اجتماعی کشور مثلاً تصویب برجام و مناقشات هسته‏‌ای نیست! این دو عدد، فقط مربوط به کامنت‏‌هایی می‏شود که مخاطبان صفحه اینستاگرام نفیسه روشن، بازیگر تلویزیون، درباره یک پست او در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته‏‌اند؛

 لباس جنجالی نفیسه روشن

به گزارش آینه جم: بیش از هزاروپانصد اظهار نظر و بیش از بیست‏‌هزارکلمه متن! نه، اشتباه نکنید، این آمار مربوط به بحث و بررسی یکی از مهم‏ترین مسائل سیاسی و اجتماعی کشور مثلاً تصویب برجام و مناقشات هسته‏‌ای نیست! این دو عدد، فقط مربوط به کامنت‏‌هایی می‏شود که مخاطبان صفحه اینستاگرام نفیسه روشن، بازیگر تلویزیون، درباره یک پست او در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته‏‌اند؛ پستی که طی آن، روشن، عکسی از مراسم اکران خصوصی یک فیلم را که در آن ایفای نقش کرده، منتشر کرده است. حالا چند روزی از انتشار این عکس در صفحه اینستاگران نفیسه روشن می‏‌گذرد، اما نکته عجیب این‏جاست که همچنان به آمار کامنت‏‌هایی که پای این پست منتشر می‏‌شوند، افزوده می‏‌شود.

پاسخ‏‌های نامتعارف نفیسه روشن و همسرش به منتقدان لباس جنجالی

اغلب کامنت‏‌ها، مربوط به اظهار نظر درباره لباسی است که این بازیگر در مراسم اکران خصوصی فیلم «مایا» به تن کرده است؛ کامنت‏‌هایی که روشن، ابتدا طبق روالی معمول تصمیم به حذف تک‏‌تک‏‌شان گرفت اما با گذشت چند روز تصمیمش را عوض کرد و علاوه بر این‏که پاسخ برخی از کامنت‏‌ها را می‏‌داد به یکی از سایت‏‌های خبری گفت که نه صفحه‌اش را تعطیل می‏‌کند و نه ترکش، بلکه ایستادگی می‌کند و از این به بعد هیچکدام از  فحش‌ها را پاک نمی‌کند «تا مردم خودشان ببینند که دچار چه فرهنگی شده‏‌ایم!»

پاسخ‏‌های

اما ماجرای لباس جنجالی روشن چیست؟ او در این باره گفته: «من از یکسری از دوستانم در مزونی خواهش کردم که یک لباس برای من طراحی کنند که المان‏‌های خودم در این لباس بود و من این مدل را دوست داشتم. آن لباس سلیقه من بود و دوستش داشتم و برای من و اطرافیانم سلیقه من محترم بود. البته این مدل لباس به هیچ عنوان با موازین شرعی و عرفی مغایرت نداشت». اما حالا همین لباسِ به گفته روشن در راستای عرف و شرع، فحاشی به مادر و همسر و خودش را به همراه داشته است.

بارها در «مدآنلاین» نوشته‌‏ایم که خوشحالیم از این‏که مسأله پوشش و به‏‌ویژه پوشش چهره‏‌ها، برای مردم و مسوولان مهم شده است تا آن‏جاکه رسانه‏‌های غیرتخصصی که لزوماً به دنیای مد نمی‏‌پردازند هم، هر روز آن را از نظر می‏‌گذرانند. اما حالا ماجرا به جایی رسیده که مشمول رفتارهای خصمانه معمول در شبکه‏‌های اجتماعی شده است؛ برخی، همان‏گونه که به صفحه لیونل مسی یا وزیر خارجه فرانسه حمله می‏‌بردند، حالا مسأله پوشش هنرمندان را مستمسک قرار داده‏‌اند، تا از آزادی اظهار نظر در شبکه‏‌های اجتماعی برای تیره‏‌کردن فضا بهره ببرند.

البته شاید در این مورد به‏‌خصوص، ورود خود نفیسه روشن به ماجرا و پاسخ‏‌دادن به برخی کامنت‏‌ها، شور مردم همیشه در صحنه را دوچندان کرده است. مثلاً روشن در پاسخ به برخی انتقادها و در تشکر از حمایت دوستانش در کامنت‏‌ها نوشته: «تا دوستانی چون شما دارم ٤ تا حسود برام مهم نیستن»، «اینا فقط یه مشت حسودن و احمق. کارشون همینه فقط بلدن تو زندگی بقیه دخالت کنند»، «یك موبایل چینی و یک سیم كارت اعتباری و بسته اینترنتی ارزون بهترین راه برای خالی كردن عقده هاس» و ... .

پاسخ‏‌های نامتعارف نفیسه روشن و همسرش به منتقدان لباس جنجالی

ماجرا تا آن‏جا پیش رفته که همسر این بازیگر نیز به پاسخگویی برآمده و جواب برخی از کامنت‌‏ها را داده است. از همین رو روشن متهم شده است به این‏که به‏ تنهایی نتوانسته پاسخ مخاطبان هتاکش را بدهد! اما در این میان یکی هم نوشته: «به عنوان فردی که سال‏‌ها زندگیم را در راه هنر هزینه کردم به صورت روحی و روانی بازی با کلمه هنر را شایسته نمی‏‌دانم. شما هر چه دوست دارید بپوشید به عنوان یک زن لازم نیست از حمایت همسرتان برای بسته نگاه داشتن دهان انتقاد استفاده کنید شما یک انسان آزاد هستید به خودتان مرتبط است نحوه پوشاک و رفتارتان. اما بهره‌گیری از چند شغل و شرایط مادی برای تحقیر افراد خاطی یا بی ادب صحیح نیست ... بلاک کنید بدون صفت دادن به اشخاص این روح شما را آرام خواهد کرد زمانی که به شما اهانتی می‌شود پاسخ سکوت و بلاک باشد زیباتر است تا کشمکش‌های عاطفی غیر مثبت و نسبت دادن همه شرایط ناهماهنگ باهم. من الله توفقق».

حالا با گذشت نزدیک به ده روز از غائله انتشار عکس نفیسه روشن با لباس تازه‏‌اش، افسارگسیختگیِ برخی در اظهار نظر در رابطه با آن ادامه دارد؛ نوعی ا افسارگسیختگی که این بار به نظر می‏‌رسد، کسی که ابتدا در معرض آسیب‏‌هایش بوده، خودش و همسرش نیز به با عصبانیت و خشم به آن دامن زده‏‌اند

مد آنلاین

[کد خبر:AJ16068]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب