به گزارش آینه جم:برگزاری پنجمین جشنواره بین‏المللی مد و لباس فجر، تفاوتی عمده با دوره‏های پیشین آن دارد. تا سال گذشته، کم‏تر بازیگر و چهره شناخته‏شده‏ای را می‏دیدید که به عنوان میهمان در جشنواره حضور پیدا کند، گو که برگزاری این فستیوال بزرگ مد و لباس، تنها برای طراحان، فعالان صنعت پوشاک و عده‏ای از مردم جذاب بوده باشد، اما امسال ماجرا روی دیگری از سکه مدبازها را نشان می‏دهد؛ جشنواره مد و لباس در پنجمین دوره برگزاری‏اش، مانند جشن‏هایی که مختص بازیگران‏اند، پر است از بازیگران و چهره‏های شاخصی، که حضورشان در هر جمعی، شور و حضور مخاطبان‏شان را به همراه دارد.

در همان روز نخست برگزاری جشنواره که با برپایی مسابقه زنده طراحی همراه بود، بازیگران بسیاری از نمایشگاه، ویترین ملی و بخش‏های دیگر، بازدید کردند. حضور این بازیگران البته بیش‏تر معطوف به مسابقه زنده طراحی بود؛ مسابقه‏ای که از سه‌شنبه، یازدهم اسفندماه، آغاز شد و تا سیزدهم اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این سه روز، بیست طراح لباس از شهرهای مختلف ایران، رقابت خود را در قالب این مسابقه در پنجمین جشنواره مد و لباس در پیش خواهند گرفت.

یک استیج حسابی نشان می‌دهد که مسوولان جشنواره، روال برگزاری مسابقه‌ای زنده را کاملا جدی گرفته‌اند و قرار است همه چیز سر جای خودش باشد. دور تا دور سالن هم غرفه‌هایی منظم سر برآورده‌اند؛ داخل غرفه‌ها چرخ خیاطی، قیچی و هر آن‌چه یک طراح و خیاط برای بریدن و دوختن نیاز دارد، آماده‌اند. آماده بیست روز رقابت برای رسیدن به بهترین طراحی با مفهومی تعیین‌شده و پارچه‌ای مشخص. اما بازیگرها چطور پایشان به این مسابقه باز شد؟


صبا کمالی؛ میزبان سفیران مد

 تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

صبا کمالی در در جشنواره مد و لباس فجر

صبا کمالی را به خاطر می‏‌آورید؟ بازیگری که با سریال «پس از باران» دیده شد و پس از آن روزبه روز در سینما و تلویزیون کمرنگ شد. حالا می‏گوید حمید قبادی، رییس این دوره از جشنواره از او که به‏تازگی موسسه‏ای برای طراحی و تولید لباس تاسیس کرده، خواسته تا مدیریت هماهنگی با بازیگران سینما و دعوت از آنان برای حضور در جشنواره مد و لباس را بر عهده بگیرد. البته پیش از او نامهای دیگری نیز برای عهدهدارشدن این مسوولیت مطرح بود اما ظاهرا کارگروه طی تصمیمی قرار را بر آن گذاشته که کمالی با همکاری بازیگران دیگر، جشنواره را پر از میهمانهای سرشناس سینما و تلویزیون کند.

کمالی بسیار فعال است و مدام طبقه اول تالار وحدت را که مختص برگزاری مسابقه زنده طراحی، طراحی شده است این سو و آن سو می‏کند؛ به استقبال میهمانانش می‏رود، به آن‏ها خوش‏آمد می‏گوید و آماده‏شان می‏‌کند تا جلوی دوربین بروند و از جشنواره بگویند. کسانی که قرار است از سوی جشنواره به عنوان سفیران مد، معرفی شوند.

کمالی، با ستی یکدست مشکی در جشنواره حاضر شده؛ مانتویی بلند تا زیر زانو پوشیده که برش‏های بالاتنه آن، مجزایش کرده از باقی حاضران در جشنواره و هم‏چنین چاک سر آستین‏هایش جلوه خاصی به آن بخشیده است. او در گفت‏وگویی مفصل با «مدآنلاین» که شرحش را بعدا خواهید خواند، از این می‏گوید که خلاف معمول، قرار نیست هر روز با پوشش تازه‏ای به جشنواره بیاید.

نفیسه روشن در غرفه مدآنلاین

  تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

نفیسه روشن در در جشنواره مد و لباس فجر

نفیسه روشن که سبک زندگی متفاوتش همیشه مورد توجه بوده، یکی دیگر از سفیران مد این دوره از جشنواره مد و لباس است. او که با کمالی و تینا آخوندتبار حسابی گرم گرفته، یکی دیگر از سفیران مد و لباسی است که در روز نخست برگزاری جشنواره جلوی دوربین مسابقه زنده طراحی می‏رود. روشن پیش از برگزاری جشنواره نیز، کارگروه ساماندهی مد و لباس را برای برگزاری هر چه بهتر پنجمین جشنواره مد و لباس فجر، یاری رسانده است.

چنددقیقه‏ای طول میکشد تا او بتواند در شلوغی جشنواره خودش را آماده کند تا حرف‏هایش را بزند. روشن نیز پس از اجرایش جلوی دوربین، به غرفه «مدآنلاین» آمد و ضمن بازدید از سایت و نظرسنجی بزرگ انتخاب خوش‏پوش‏ترین هنرمند جشنواره فیلم فجر در «مدآنلاین»، از ایده‏هایش در طراحی لباس گفت. او مانتوی روشنی به تن داشت با برش‏هایی از پارچه‏های گل‏دار با زمینه‏ای صورتی. یقه‏اسکی سرمه‏ای با شال بلند ساده‏ای به رنگ صورتی نیز او را خوش‏پوش کرده بود.

سارا منجزی؛ سفیر خوشپوش

 تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

سارا منجزی پور در در جشنواره مد و لباس فجر

اولین میهمان کمالی که عصر روز نخست برگزاری جشنواره به تالار وحدت آمده، سارا منجزی است. او از آن دسته بازیگرانی است که بسیار به طراحی لباس‏هایش فکر می‏کند و از ایده‏های نو و به‏روز طراح‏های ایرانی نیز استقبال کرده است. سارا منجزی پیش از این و در روزهای برگزاری جشنواره سی ‏و چهارم فیلم فجر، با «مدآنلاین» به گفت‏وگو نشسته و از سلایق و علایقش در طراحی لباس و دنیای مد گفته بود. جلوی دوربین می‏رود و مجری برنامه او را به عنوان یکی از سفیران مد این دوره از جشنواره معرفی می‏کند. انتخاب سفیر مد، یکی از برنامه‏های امسال کارگروه ساماندهی مد و لباس برای این دوره از جشنواره است. میهمان‏های بعدی نیز از زبان مجری برنامه به عنوان سفیران مد معرفی می‏شوند، روی استیج می‏روند و رو به دوربین از اهمیت مد و لباس بومی و توجه به طراحی‏های خلاقانه طراحان ایرانی می‏گویند.


سفیر مد خوش‏چهره با پوشش موقر

تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

تینا آخوندتبار در جشنواره مد و لباس فجر

تینا آخوندتبار هم با معرفی مجری، سامان تیرانداز ـ که در یک موسسه طراحی لباس با صبا کمالی شراکت دارد ـ روی استیج می‏آید و جلوی دوربین می‏رود؛ بازیگری که چندسالی است به عنوان یکی از بازیگران خوش‏چهره سینمای ایران، حضورش در فیلم‏ها، فروش آنها را تضمین می ‏کند. البته می‏گوید یکی‏دو سالی است کم‏کار شده تا بتواند آن‏طور که دوست دارد نقش‏هایش را انتخاب کند. مانتوی مشکی بلندی به تن دارد با دامن ترک که با زیپی از بالاتنه جدا شده است. شلوار مشکی پارچه‏ای و کلاسیکش به همراه کفشی پاشنه‏بلند و روسری‏ای که از پشت گره خورده، پوششی کاملا موقر و رسمی به او بخشیده. با آخوندتبار هم درباره حضورش به عنوان سفیر مد در این دوره از جشنواره گفت‏وگو کرده‏ایم که پس از این خواهید خواند.


پیشکسوت سفیران مد روز اول

 تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

مینا نوروزی در در جشنواره مد و لباس فجر

مینا نوروزی نیز، بازیگری بود که پس از آخوندتبار روی استیج و جلوی دوربین مسابقه زنده طراحی قرار گرفت. او هم مثل دیگر سفیران مد این دوره از جشنواره بین‏المللی مد و لباس فجر، از اهمیت حضور فعال طراحان در این دوره از جشنواره گفت. پیش از این‏که روی استیج برود، با کمالی درباره جزئیات کاری که باید بکنند، صحبت می‏کند و پشت صحنه را حسابی گرم کرده. شلوار راسته کلاسیک، کفش پاشنه‏بلند و مانتوی چرمش با مدل پالتویی و رنگ کرم‏ قهوه‏ای، تیپش را حسابی با سن و سالش هم‏خوان نشان می‏دهد.

بدل پریسلی، روی استیج جشنواره مد و لباس

تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

حسام نواب صفوی در جشنواره مد و لباس فجر

آخرین سفیر مد روز اول، تنها بازیگر مردی بود که جلوی دوربین مسابقه زنده طراحی رفت؛ حسام نواب صفوی. نواب صفوی با کت و شلوار مشکی براقی روی سن حاضر شد؛ کت و شلواری که کفش نیم‏بوت مردانه، مکمل چندان مناسبی برایشان به نظر نمی‏آمد. استایل نواب صفوی، تفاوت چندانی با پوشش‏های همیشگی‏اش نداشت؛ پوششی که در آن‏ها اصراری خودآگاه به ابراز شباهت با الویس پریسلی، خواننده اسطوره‏ای موسیقی پاپ، همواره دیده می‏شود.

تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

تینا آخوندتبار در جشنواره مد و لباس فجر


تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

تینا آخوندتبار و صبا کمالی در جشنواره مد و لباس فجر


 تینا آخوندتبار و سارا منجزی پور و سایر بازیگران مشهور در جشنواره مد و لباس فجر

تینا آخوندتبار , صبا کمالی و سارا منجزی پور در جشنواره مد و لباس فجر

مدآنلاین

[کد خبر:AJ13650]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب