به گزارش آینه جم ، بعد از اتفاقی که در سال گذشته در یکی از مدارس شهر گناوه از توابع استان بوشهر انجام شد و یکی از معلمان بوسلیه لوله دانش آموزی را مورد ضرب و شتم قرار داد که سر از بیمارستان در آورد، در یکی از مدارس گناوه بازهم این عمل بسیار زشت تکرار شده است.

 به نظر می رسد این موضوع هم اکنون به عنوان یک فرهنگ تبدیل شده است و به سطوح بالاتر کشیده شده است که این دفعه بجای معلم، مدیر مدرسه اقدام به ضرب و شتم یک دانش آموزنموده است تا قصه دراز رمان تنبیه دانش آموزان در شهر گناوه تکمیل شود.

این رمان حکایت از آن دارد که در روزهای گذشته در یکی از مدارس گناوه دانش آموزی به نام (ع-خ) که در پایه نهم این مدرسه در حال تحصیل می باشد، وارد دعوایی دوستانه بین همکلاسی های خود می شود تا با میانجی گری، دوستان خود را از دعوا منصرف کند.

 در این بین (ح-د) مدیر مدرسه پس از اطلاع از دعوای صورت گرفته، این دانش آموز را که جهت حل و فصل دعوا در حال میانجی گری بوده است بر زمین انداخته و با سیلی، مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار می دهد و با الفاظی  نا معلوم و جنون آمیز(من پهلوان بزرگم و تو پهلوان کوچک)وی را در بین دانش آموزان مغلوب و تحقیر می نماید.

این دانش آموز پس از برگشت از مدرسه در منزل بر زمین می افتد و خانواده وی او را راهی بیمارستان می کند که دکتر نیز علت را کوفتگی در قفسه سینه، جراحات کوفتگی در پشت کمر و صورت اعلام می نماید و 3 روز برای وی استراحت تجویز می کند.

شنیده می شود این مدیر مدرسه پس از اطلاع آموزش و پرورش شهرستان گناوه و احضار وی در بین همکاران خود باز الفاظ نا مفهوم  و جنون آمیزی همچون(من آل سعود را شکست داده ام) بیان داشته است که بسیار تامل بر انگیز می باشد.

گفته می شود: این مدیر در سال گذشته نیز به این دانش آموز سیلی محکمی زده است که باعث عفونت گوش وی شده است و دانش آموزان دیگر این مدرسه را مورد ضرب قرار داده است ولی خانواده ها و دانش آموزان بواسطه احترام عکس العمل خاصی نشان نداده اند.

با و جود اینکه معلمان و مدیران بر این عقیده می باشند که از دانش آموز سالاری در مدارس جلوگیری کنند، ولی نمی توان در عصر حاضرتنبیه بدنی را راهکاری جهت حل این موضوع دانست و بواسطه اینکه حفظ جایگاه و احترام به مقام شامخ معلمین و فرهنگیان فعال در عرصه آموزش و پرورش از وظایف شرعی و اخلاقی جامعه می باشد نباید آنها با حرکات جنون آمیزی همچون این قضیه که بعضا باعث افت تحصیلی، سرخوردگی، افسردگی و مسائل دیگر می شود خانواده اصیل آموزش و پرورش را به لبه پرتگاه کشاند و آنها را از این جایگاه دور نمود.

از همین رو لازم است مسئولین و متولیان آموزش در استان تدابیر ویژه ای اتخاذ نمایند تا مانع از تکرارحرکات این چنینی شوند.

[کد خبر:AJ8863]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # محمد 1394-07-18 10:26
والا خوب دانش آموزی بوده وایساده تا کتکش بزنن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب