00000000000000000007766.jpgآینه جم، ظهر امروز همایش تخصصی تعاون، کار آفرینی و اشتغال و دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان بوشهر با حضور محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در امور بین‌الملل، علی اقبالی مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمید رضا پناه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، فتح اله نورزی فرماندار شهرستان جم و مسوولین استانی و شهرستانی در شهرستان جم برگزار شد.

به گزارش آینه جم ، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: استان بوشهر یکی از استان های پرافتخار کشور در طول تاریخ است. این استان مهد شجاعت، شهادت و مهمان‌نوازی است و جایگاه انسان‌هایی همچون رئیسعلی دلواری که موجب ماندگاری مهین بزرگ ایران شده است.

حسینی خواستار اعتماد مسوولین و مردم به کارآفرینان شد و بیان کرد: همان‌گونه در شرایط تحریم های ظالمانه علیه کشور ایران، توانستیم مجموعه صنعتی بزرگی را در عسلویه ایجاد کنیم، پس می‌توان با اعتماد به کار‌آفریننان کارهای بزرگ دیگری را در سطح کشور انجام داد.

حسینی با بیان اینکه تعاون یک امر قرآنی و از جهت دیگر نیاز انسانی است، ادامه داد: امور و کارهای زندگی بشر از زمان آغاز تاکنون بر مبنای تعاون شکل گرفته است و اهمیت آن تا جایی بوده که در قرآن بر لزوم وجود آن تاکید شده و در قانون اساسی نیز در کنار دوبخش دولتی و خصوصی به آن پرداخته شده است.

وی گفت: در حال حاضر تعاونی‌ها دیگر یک امر تشریفاتی نیستند و در چرخه اقتصادی کشور نقش به‌سزایی را ایفا می‌کنند تا جایی که 250 میلیون شغل در این زمینه بوجود آمده است و گردش مالی تعاونی‌ها در برخی از کشورها بالای 100 میلیون دلار است.

حسینی به عدم موفقیت تعاونی‌ها در برخی از زمینه‌ها در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مسوولین عالی رتبه کشور و در راس آن، مقام معظم رهبری تاکید و اعتقاد بر اهمیت تعاونی ها دارند باید برای عدم موفقیت تعاونی‌ها در برخی از زمینه ها ریشه‌یابی کرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل اضافه کرد: برای حل مشکل عدم تعاون در سطح کشور و جلوگیری از عدم موفقیت، نیاز به تربیت نیروی انسانی کارآمد، تقویت تعامل با شبکه ها، نظارت قوی در تعاونی‌ها و از همه مهم‌تر فرهنگ‌سازی برای مردم و تعاونی است.

حسینی  افرایش کیفیت محصولات را به عنوان مهمترین عامل پایداری یک تعاونی برشمرد و افزود: عامل رشد یک  تعاونی داشتن افق‌های بلند مدت است که می‌تواند با افزایش روز به روز کیفیت محصولات، پایداری بنگاه خود را حفظ کند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل از غرفه تعاونی‌های فعال شهرستان جم بازدید کرد و در پایان از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر استان بوشهر و شهرستان جم تجلیل بعمل آمد./ ایلنا

عکاس: مهدی مهران نژاد

taavon

taavon2

taavon3

taavon4

taavon5

taavon6

taavon7

taavon8

taavon9

taavon11

taavon12

taavon13

taavon14

taavon15

taavon16

[کد خبر:AJ7549]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب