آینه جم:  خبرنگاران  این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • خبر می رسد شرکت پتروشیمی بوشهر که در پارس جنوبی مستقر است، وضعیت دوهفته کار دوهفته استراحت را لغو کرده است. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که به تازگی چندین هشدار از وزارت بهداشت در مورد موج جدید کرونای جهش یافته که به مراتب فراگیرتر و کشنده تر از انواع قبل بوده به اطلاع همگان رسیده است. برخی نیروهای این پتروشیمی معتقدند: ظاهرا از آنجایی که مدیران تولید غیربومی شرکت طبق ضوابط کاری و سایر موانع، مشمول این طرح نشده بودند بدون در نظرگیری شرایط جدید بیماری کرونا که قطعا مراقبت های آن بایست بیشتر از گذشته منظور شود، چنین تصمیمی گرفته اند که نتیجه آن در منطقه پر رفت و آمد عسلویه بازی با جان افراد است.
  • والدین دانش آموزان برخی مدارس استان بوشهر خصوصا در مناطق روستایی یا دارای اختلال اینترنتی طی هفته گذشته گلایه هایی بابت برگزاری حضوری امتحانات برای این رسانه ارسال کرده و نسبت به عواقب آن ابراز نگرانی می کنند.
  • دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور گفته: همه فرایندهای ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری به صورت اینترنتی می باشد.
  • هزار و 340 کیلوگرم تریاک که در کوههای اطراف شهر کنگان جاسازی شده بود، کشف شد. به گفته دادستان این شهرستان، این محموله چندی پیش به وسیله قایق‌های تندرو پس از بارگیری از جنوب هرمزگان، در سواحل کنگان تخلیه شده بود و قاچاقچیان آن را به طرز ماهرانه‌ای در چندین نقطه در کوه‌های اطراف این شهرستان جاسازی کرده بودند تا در فرصتی مناسب برای توزیع به مناطق داخلی کشور منتقل شود که از طریق کوادکوپتر کشف و ضبط شد.
  • تصویری از حجت الاسلام ابراهیم فاضل فردوسی در دیدار اخیر برخی روحانیون با مهدی کروبی در محل حصر وی منتشر شده است. فاضل فردوسی در سال 62 تا 79 نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر بود.

  • آمار خودکشی در استان نیازمند بررسی و تامل است. شنیده شده طی روزهای 27 تا 29 بهمن ماه، 4 مورد خودکشی در شهرستان های کنگان، دشتی و دشتستان ثبت شده که شامل این موارد است:
    پسر ۱۵ ساله/ خودکشی از طریق حلق آویز با پنکه سقفی
    دختر 13 ساله/ خودکشی بصورت حلق آویز از سقف منزل (مادر وی چندی پیش در حمام خودسوزی و فوت کرده بود)
    جوان ۱۸ ساله/ حلق آویز و خودکشی منجر به مرگ
    مرد ۴۰ ساله/ خودکشی از طریق حلق آویز با پنکه سقفی
  • برخی متقاضیان مسکن ملی می گویند پس از واریز وجه آورده اولیه 40 میلیون تومانی، خبری از اجرای پروژه آنها نیست. يکي از دلايل عدم پيشرفت کارها در طرح اقدام ملي مسکن، استقبال نکردن سازندگان از فراخوان‌هاي ادارات راه و شهرسازي استان‌هاست. سازندگان نسبت به مواد قراردادها نقدهايي دارند. از طرف ديگر نوسانات نرخ مصالح ساختماني، محاسبات آنها را از بازده سرمايه در پروژه مسکن ملي به هم ريخته است.
  • سرهنگ علیفر گزارشگر ورزشی صداوسیما همچنان از ماجرای شوخی جوان خورموجی با خودش که منجر به اشتباه وی در گزارش مسابقات یورو 2016 دلخور است. آن زمان کاربری اهل خورموج استان بوشهر به نام امیر عنوان کرده بود با اطلاع از اینکه قرار است گزارش دیدار تیم های ایرلند و لهستان را سرهنگ علیفر گزارش کند، به صفحه ویکی پدیای استادیوم نیس محل برگزاری مسابقه رفته و نام مهندس ناظر استادیوم را به امیر دولاب تغییر داده است و از قضا سرهنگ علیفر به مانند همیشه اطلاعات استادیوم را از ویکی پدیا چک کرده و در دقیقه ۷۶ بازی نام مهندس ناظر استادیوم را امیر دولاب معرفی می‌کند! این گزارش در برنامه زنده شبکه سه با انتقاد از رضا رشیدپور که در برنامه زنده از این سوتی او انتقاد کرده بود، با اشاره به اتفاق پیش آمده گفت: «یک تبهکار اینترنتی اسم خودش را بر روی سازنده استادیوم گذاشته بود. او بعدها گفته بود که آرزو داشته‌ام اسمم در یک برنامه زنده شبکه سوم برده شود. ولی از رشیدپور به عنوان همکار انتظار حمایت داشتم نه دمیدن در این ماجرا.»
  • سوارکردن مسافر خارج از پایانه بوشهر ادامه دارد. در راستای مقابل با شیوع کرونا از طریق اتوبوس های بین شهری، چندین ماه است طرح الزام 50 درصد پذیرش مسافر و بررسی وضعیت بیماری کرونای مسافران از طریق سامانه وزارت بهداشت اجباری شده است. با این حال مشاهده شده رانندگانی خارج از پایانه بوشهر و سایر شهرهای استان مسافر سوار می‌کنند و نظارتی بر عملکرد آنها نیست.
  • کندی ثبت احوال در صدور کارت ملی هوشمند، به معضلی در اجرای نسخه ‌نویسی الکترونیکی تبدیل شده است. با توجه به حذف دفترچه بیمه از اول اسفند، افرادی که کارت ملی دریافت نکرده ‌اند، نگرانند که در درمان آنها در مراکز درمانی تأمین اجتماعی اختلال ایجاد شود. گفتنی است هنوز حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کارت ملی هوشمند دریافت نکرده ‌اند.
  • برخی داوطلبان ریاست جمهوری نظرات متفاوت و به ‌‌روزی درباره مسائل روز مطرح می ‌کنند که باعث شده برخی مخاطبان در فضای مجازی به طنز آوز کنند کاش سالی چند انتخابات داشتیم! یکی از این موارد، اظهارات اخیر سردار حسین دهقان مشاور رهبری و وزیر سابق دفاع است که در اظهاراتی جدید فیلترینگ را رد کرده و گفته؛ با فیلترینگ مردم را خسته کرده‌ایم، بپذیریم دسترسی به ارتباطات بهتر، به رشد فناوری، اقتدار ملی، معیشت و رضایت مردم می‌انجامد.
  • احتمال الزامی شدن تست کرونا برای استفاده از تاکسی برای سفرهای بین‌شهری افزایش یافته است. گویا کم‌ بودن پروازها و الزامی نبودن تست کرونا برای سفر با تاکسی سبب شده مسافران بیشتری از تاکسی‌ استفاده کنند. گفتنی است تعطیلات نوروز هم در پیش است و احتمالا مسافران بیشتری از تاکسی ‌ها استفاده و به شیوع کرونا کمک کنند.
  • تب ‌سنجی به‌عنوان راهی برای شناسایی بیماران کرونایی زیر سوال رفته و مدتهاست از ورودی ادارات و مراکز عمومی برچیده شده است. براساس اعلام کارشناسان، تب سنجی کمتر از۴۰ درصد علامت کرونا است، به عبارتی، ۶۰ درصد ممکن است فرد تب نداشته باشد اما مبتلا باشد.
  • پروژه‌ «کهربا» یا همان پرداخت موبایلی بدون استفاده از کارت خوان با مشکل نبود زیرساخت مواجه شده است. گویا از 7 میلیون دستگاه کارت‌خوان در کشور تنها ۲۰ درصد آنها از تکنولوژی مربوطه پشتیبانی می ‌کنند، همچنین همه دستگاههای تلفن همراه نیز از این تکنولوژی پشتیبانی نمی ‌کنند.
  • به تازگی عرشه تقاطع غیرهمسطح میدان مطهری بوشهر آغاز شده است. گویا برخی اعضای شورای شهر پیشنهاد داده اند فعلا فاز اول این پروژه تا اردیبهشت و پیش از انتخابات شوراها تمام شده و زیر بار ترافیک برود. فاز اول این تقاطع می تواند دسترسی از سمت خیابان امام علی به خیابان صلح آباد باشد.
  •  ‌روند تحصیلی دانش‌آموزان به صورت مجازی، بسیاری از والدین را کلافه کرده است. به عقیده بسیاری از پدر و مادرها، نظارت بر روند تحصیل دانش‌آموزان در خانه خصوصا در مقطع ابتدایی، والدین را عاصی و کلافه کرده و از طرفی در برخی موارد موفقیت چندانی هم حاصل نمی‌شود، چون والدین تخصص‌های آموزشی معلمان را ندارند. چندی پیش هم معاون وزیر آموزش و پرورش نسبت به افت تحصیلی در سال های آینده به دلیل مجازی بودن همه آموزش ها به پایه های اول و دوم هشدار داده بود.
  • در حالی که بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم قند شکسته بسته بندی 10 هزار و 500  تومان تعیین شده اما قیمت فروش آن در مغازه های بوشهر بالاتر از نرخ مصوب و خبری از نظارت نیست.
  • با این که درج قیمت روی هر عدد تخم مرغ و بسته بندی آن با هدف جلوگیری از گران فروشی الزامی شده بود، اما هنوز شاهد هستیم که قیمت مصرف کننده روی بسته بندی های مرغ و تخم مرغ درج نمی شود. با این حساب، نرخ گذاری های خودسرانه همچنان ادامه دارد.
  • 2 محصول استان در جدول کشوری قیمت ها در صدر و قعر جای گرفته است. براساس اعلام مرکز آمار از متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی، در شیر گوسفند بوشهر با 99999ريال  پايين ترين قيمت فروش را در كل كشور طی فصل پاییز داشته است. اما در شير گاو بوشهر با 81292 ريال بالاترین نرخ را در کشور ثبت کرده است.
  • برای دومین بار، شرکتی در مناقصه مدیریت پسماند شهرداری بوشهر شرکت نکرد. از این رو با توجه به خاتمه قرارداد پیمانکار فعلی در پایان بهمن، طی لایحه شهرداری و تصویب شورای شهر، شهرداری از طریق اجاره ماشین آلات نسبت به جمع آوری پسماندها طی 1 تا حداکثر 3 ماه اقدام می کند تا پیمانکار جدید مشخص شود. گویا طبق نظر شهردار جدید، تقسیم مناطق به دو پیمانکار پسماند، باعث شده این کار برای شرکت ها جذابیت مالی کمتری داشته باشد، هرچند انگیزه شهرداری، ایجاد رقابت بین دو پیمانکار فعال در مناطق می باشد.
  • موسوی نماینده لامرد استان فارس در نامه ای به زنگنه وزیر نفت نسبت به آنچه اجحاف در حق نیروهای حوزه انتخابیه اش در پارس جنوبی خوانده اعتراض کرده و نوشته: مصوبات گذشته که کارجویان لامرد را جزو نیروهای دارای اولویت استخدام در پارس جنوبی می دانسته، اجرایی نشده است.
[کد خبر:AJ35024]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب