آینه جم: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که با عنوان سرمایه دار و صاحب کارخانه از تعدادی تجار استان‌های بوشهر، فارس و تهران ۳۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش آینه جم؛ سردار خلیل واعظی بیان کرد: در پی شکایت تعدادی افراد مال باخته درخصوص وقوع کلاهبرداری میلیاردی، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان مجرب اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیات خود را برای دستگیری متهم آغاز کردند.

او افزود: در تحقیقات مشخص شد، فردی با عنوان سرمایه دار، صاحب کارخانه و شرکت اعلام می‌کرده که قادر به تهیه و واگذاری خودرو، اقلام خوراکی به ویژه برنج است و به این ترتیب از تعدادی تاجر در استان‌های بوشهر، فارس و تهران مبالغی را از ۲۰ تا ۵۰ میلیارد ریال و در مجموع  ۳۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و بدون انجام تعهدات به مکان نامعلومی فرار کرده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: متهم در بازار فعالیت می‌کرده و بر خرید و فروش کالا اشراف داشته است که همین امر سبب شده بود تا به راحتی متقاضیان را توجیه و آنان را اغفال کند.

واعظی عنوان کرد: افراد مال باخته که بدون تجربه، فقط با هیاهوی بازار در صدد خرید کالایی بودند که به طور مرتب در بازار کمیاب شود و ارزش افزوده داشته باشد، به او اعتماد می‌کردند و سرمایه خود را در اختیار این فرد قرار می‌دادند.

او گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با به کارگیری شگرد‌های پلیسی و رصد‌های اطلاعاتی موفق شدند، مخفیگاه متهم را در شهر تهران شناسایی و در عملیاتی ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بوشهر از همه به ویژه افراد سرمایه گذار خواست قبل از هر گونه اقدام اقتصادی یا سرمایه گذاری، استعلام‌ها و تحقیقات لازم را درباره شخص و یا اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام دهند

[کد خبر:AJ34783]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب