آینه جم: دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اختصاص داده شده که اکنون ۱۰ درصد این تخت‌ها اشغال هستند.

به گزارش آینه جم؛ سعید کشمیری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: مردم دل‌خوش به رنگ آبی کرونایی استان نباشند و باید همچنان مطابق توصیه‌ها، اصول بهداشتی رعایت شوند.

او ادامه داد: استان بوشهر جزو ۶ استانی است که شرایط آبی دارد و به معنای این است که بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر یک نفر و یا کمتر است و شیب نمودار بستری هفتگی نیز منفی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به روند نزولی بیماری کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: به جز شهرستان‌های جم و تنگستان روند بیماری کرونا در بقیه شهرستان‌ها نزولی است.

او، بابیان اینکه از برگزاری برخی مراسم از جمله ختم که منجر به تجمع می‌شود باید پرهیز کرد، گفت: در ۲۰ روز گذشته بیشتر روز‌ها موردی از فوت ناشی از کرونا ثبت نشده و یا حداقل یک مورد مرگ داشته‌ایم و در مقایسه با سایر استان‌ها، دو تا سه هفته است که در کمترین میزان بروز مرگ ناشی از کرونا در استان‌ها هستیم.

کشمیری بیان کرد: روند کلی بیماری در زمان حاضر در استان بوشهر نزولی است، ولی برای رسیدن به صفر باید همین روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داشته و نباید متوقف شود.

یک نفر به فهرست قربانیان کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با افزوده شدن یک نفر به فوتی‌های کرونا، تعداد قربانیان این ویروس در استان به ۸۴۳ نفر رسید.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: امروز تنها مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، بانویی ۶۱ ساله‌ای باسابقه بیماری قلبی، سرطان، دیابت و فشارخون بود.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۲۲ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

[کد خبر:AJ34714]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب