آینه جم: هواشناسی بوشهر اعلام کرد: از اواخر وقت یکشنبه و طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه ضمن افزایش تلاطم دریا، دمای هوا نیز در به طور نسبی کاهش می‌یابد.

به گزارش آینه جم؛ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا یکشنبه هفته پیش رو، غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش ملایم باد و در برخی مناطق نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب است.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت یکشنبه و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه سرعت وزش باد‌های شمالی بر روی دریا و در سواحل استان افزایش یابد و در این مدت علاوه بر افزایش تلاطم دریا، دمای هوا نیز در استان به طور نسبی کاهش یابد.

او ادامه داد: همچنین در ساعاتی از وقت امروز و فردا با گذر موجی ناپایدار از جو استان، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده و خفیف باران بر روی دریا دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی جهت وزش باد را تا پیش از ظهر فردا، متغیر، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

انصاری عنوان کرد: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ و در برخی ساعات در فراساحل تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او گفت: صبح امروز جم با ۳ درجه سلسیوس کم‌ترین دما را در استان داشته و در شبانه روز گذشته دیر با ۲۷ درجه سلسیوس بیشترین دما را ثبت کرده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۰۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۳۴، مد دوم ساعت ۱۶:۰۳ و جزر دوم ساعت ۲۳:۴۴ است.

[کد خبر:AJ34686]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب