آینه جم : ۳ طرح آب‌رسانی روستایی در شهرستان‌های دشتی و دشتستان شامل آب‌شیرین‌کن لاور ساحلی، آب‌رسانی و تأمین آب روستای فاریاب و دهرود سفلی در آیین ارتباط تصویری با وزیر نیرو افتتاح شد.
 
به گزارش آینه جم ؛ اعتبار این طرح‌ها ۱۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان است که با اجرای آن ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

استاندار بوشهر در این مراسم که در روستای لاور ساحلی شهرستان دشتی برگزار شد، گفت: نزدیک به ۱۰ درصد منابع آبی متعلق به استان و ۹۰ درصد وابسته به استان‌های همسایه است، اما با کار‌هایی که در دولت تدبیر و امید انجام شد انتظار می‌رود ۵۰ درصد از آب استان از درون استان تأمین شود.

عبدالکریم گراوند گفت: همکاری و تلاش وزارت نیرو برای برطرف کردن مشکل آبرسانی استان قابل تقدیر است و امید می‌رود تا پایان دولت تدبیر و امید با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا خصوصا آبشیرین کن ها، جهش مهمی در استان در بخش آبرسانی رخ دهد.
 
او اضافه کرد: همچنین ۳ سد دیگر نیز به بهر‌ه‌برداری می‌رسد؛ سد خاییز پایان امسال، سد دالکی هم اسفند آماده آبگیری می شود، سد باغان هم تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.


 جزییات افتتاح ۳ طرح آبرسانی روستایی در استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در حاشیه این مراسم گفت: امروز همزمان با بیست ویکمین پویش هر هفته الف_ب_ایران، ۴۰۰ طرح آبرسانی روستایی به طور همزمان درسراسر کشور از طریق ارتباط تصویری با حضور وزیر نیرو افتتاح شد که سه طرح مربوط به این استان است.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: این سه طرح آبرسانی در شهرستان‌های دشتی و دشتستان به بهره‌برداری رسید و شامل آب‌شیرین‌کن لاور ساحلی، آبرسانی و تامین آب روستای فاریاب و دهرود سفلی است.

وی اعتبار اجرای این طرح‌ها را ۱۱۴ میلیارد و‌۲۰۰ میلیون ریال عنوان و اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به طرح آب شیرین‌کن نوار ساحلی دشتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها بهره‌برداری از آب‌شیرین کن ۶۰۰ مترمکعبی نوار ساحلی دشتی است که با بهره برداری از آن به چهار روستای زیارت ساحلی، گلستان، کبگان و لاور ساحلی آبرسانی می‌شود.

 وی با اشاره به بهره برداری از شبکه آبرسانی و تامین آب آشامیدنی روستا‌های دهرود سفلی و فاریاب در شهرستان دشتستان عنوان کرد: با افتتاح دو طرح آبرسانی یاد شده مشکل دیرینه ساکنان این روستا‌ها برطرف می‌شود.

[کد خبر:AJ33794]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب