اینه جم: رییس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه معیار نهایی انتخاب افراد نظرسنجی علمی است گفت: سعی ما بر این است که پس از تأیید کاندیداها از سوی شورای نگهبان، با در نظرگرفتن ویژگی‌های کاندیدای انقلابی، کار تشخیص کاندیدای مورد نظر را با توجه به نگاه شهرستانها و حوزه انتخابیه به ایشان، به انجام برسانیم و به جامعه معرفی کنیم.

 

رد شایعات انحلال جبهه ائتلاف انقلاب در بوشهر/ کاندیداهای نهایی با «نظرسنجی» انتخاب می‌شوند

به گزارش آینه جم؛ سیدمحمد هاشمی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر وحدت را فلسفه شکل گیری جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اطاعت و اجرای فرمان الهی فلسفه شکل گیری جبهه ائتلاف است، بنابراین اگر در گوشه‌ای از این امر غفلت شود از فریضه غفلت شده است. وحدت در نگاه اول یک امر الهی و اعتقادی است و به تبع آن یک راهبرد انقلابی و پیشتازانه است.

رییس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: همه ما باید مأموریت آسمانی خود را که وحدت است، در پیشانی کار قرار دهیم و بدان پایبند باشیم و برای تحقق آن با جان و دل بکوشیم. هرگاه در گوشه‌ای از امور، نابسمانی و ناهمواری و حادثه ناخواسته‌ای پیش آمده، نتیجه غفلت از این اصل مهم بوده است.

«وحدت» راه حل خنثی کردن توطئه‌های دشمن

وی بیان داشت: شرایطی که در حال حاضر داریم، مانند همه عمر پربرکت انقلاب اسلامی، شرایط مبارزه مستقیم با استکبار و ایادی اوست. تمام جبهه شیطان مثل همه چهل ساله انقلاب اسلامی و دوران مبارزاتی ملت مسلمان ایران به رهبری امام (ره) سعی می‌کنند به شیوه‌های گوناگون مقابل ما بایستند و سدی را ایجاد کنند که مانع پیش روی سیل عظیم تفکر ولایی این امت انقلابی شود. عبور از این سد جز با همدلی و وحدت مردم حاضر در میدان، میسر نیست.

هاشمی فرد درباره ساختار جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جبهه متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی است که افراد حقوقی آن مسؤولان و نمایندگان احزاب شناسنامه دار انقلابی و اشخاص حقوقی آن، تعدادی از نیروهای انقلابی و فعال در حوزه سیاسی هستند که مجموعاً شورای ائتلاف را تشکیل می‌دهند.

وی بیان داشت: شروع کار این شورا این گونه بود که بر اساس آیین نامه مصوب و پیشنهاد سازمان مرکزی، چهار نفر به عنوان هیئت مؤسس با دعوت از احزاب، نشست اول را برگزار کردند که در ادامه با رأی مستقیم آنها در هر جلسه عده‌ای از جوانان، اساتید دانشگاه، بانوان، روحانیون و افراد فعال حوزه سیاسی و اجتماعی، به مجموعه ملحق شدند که نهایتاً یک جمع 31 نفری را سامان دادند. یعنی بعد از هیئت مؤسس و احزاب همه اعضا با رأی افراد حاضر انتخاب شده‌اند و بعد از آن رئیس و دبیر و دیگر ارکان شورا، در نخستین جلسه شورا، انتخاب و پس از صدور احکام از ناحیه مسؤولان مرکز، به کار مسغول شده‌اند؛ این فرایند در شهرستان‌های استان نیز روالی کاملاً مدون و قانونمند دارد با این تفاوت که پس از تعیین هیئت مؤسس شهرستان، اعضای شوراهای شهرستانی با رأی مجمع عمومی انتخاب می‌شوند.

ساز و کار تشکیل جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب

رییس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر مأموریت فعلی این مجموعه را پیگیری امر انتخابات و رصد وضعیت کاندیداهای انقلابی در سطح شهرستانها و حوزه‌های انتخابیه عنوان کرد و گفت: هیئت مؤسس منتخب شورای استان، در شهرستان‌ها طبق آیین نامه مصوب، مجمعی را تشکیل می‌دهند که بنا به تناسب جمعیت شهرستان از 150 نفر تا 250 نفر افراد خبره، فعال و انقلابی در آن جمع می‌شوند و در آنجا اعضای شورای شهرستان را انتخاب می‌کنند که امور شورا را در شهرستانها دنبال می‌کنند، نتیجه اینکه تصمیم گیری‌ها در شورا بدین طریق مبتنی بر خرد جمعی و آرای همگانی است.

امضای تعهدنامه انصراف به نفع کاندیدای نهایی یکی از شروط جبهه ائتلاف

هاشمی فرد ادامه داد: کاندیداهایی که در شورای متکی بر بدنه شهرستانی شناسایی و مورد تأیید قرار می‌گیرند، تعهدنامه‌ای را امضا می‌کنند که این تعهدنامه مسؤولیت دوطرفه دارد. از جمله تعهدات آنها این است که اگر جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب، نهایتاً پس از طی مراحل منطقی دموکراتیک به آنها رسید و آنها کاندیدای جبهه شناخته شدند، همه مجموعه نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه، پشت سر این افراد قرار می‌گیرند و از آنها حمایت خواهند کرد و اگر کاندیدای مورد نظر شناخته نشدند باید با همراهان و حامیان خود به کمک کاندیدای مورد نظر جبهه بیایند.

رییس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: خوشبختانه در این مدت عموم کارها از جمله شناسایی کاندیداها را انجام داده‌ایم. چنان که دوره خود اظهاری کاندیداها پشت سر گذاشته‌ایم. منظور از مرحله خود اظهاری دورانی است که نامزدهای احتمالی خود را به ما معرفی می‌کنند و یا با کنش‌های خود، نشان می‌دهند که ساز و کار این شورا را پذیرفته‌اند و مایلند در روند شورای ائتلاف کار کاندیداتوری را دنبال کنند.

وی بیان داشت: 95 درصد کسانیکه احتمال می‌دادیم در این مجموعه قرار بگیرند اعم از اینکه به ما مراجعه کرده باشند یا از طریق رفتارشان در فضای سیاسی، پیام‌های همراهی را دریافته باشیم، نشسته و به گفت و گو و تبیین روند کار پرداخته‌ایم. تلاش ما بر این است تا افرادی که در این مسیر قرار می‌گیرند، وقتی با مشارکت اولیه مردم یعنی نظرسنجی معلوم شد که نیروهای انقلابی مورد نظر غالب رأی دهندگان هستند، در جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان کاندیدای ائتلاف، معرفی شوند و از پشتیبانی جبهه ائتلاف برخوردار گردند.

«نظرسنجی»، معیار انتخاب نهایی کاندیداها

رییس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه معیار نهایی انتخاب افراد نظرسنجی علمی است گفت: سعی ما بر این است که پس از تأیید کاندیداها از سوی شورای نگهبان، با در نظرگرفتن ویژگی‌های کاندیدای انقلابی، کار تشخیص کاندیدای مورد نظر را با توجه به نگاه شهرستانها و حوزه انتخابیه به ایشان، به انجام برسانیم و به جامعه معرفی کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاندیدای مورد نظر خود را در شرایط کنونی به صورت عمومی اعلام خواهید کرد گفت: اکنون خیر ولی پس از انجام نظرسنجی و اطمینان از اقبال عمومی به آنها، در زمان مطلوب، اسامی ایشان رابه عموم مردم اعلام می‌کنیم.

انتخاب از پیش تعیین شده افراد یک شایعه است

هاشمی فرد بار دیگر با تاکید بر اینکه نظر نهایی جبهه ائتلاف بر طبق خروجی نظرسنجی است گفت: سعی بر این است که افرادی را به مردم معرفی کنیم که تعهد و تفکر مطلوب و روحیه انقلابی را در ژرف ساخت رفتار و شخصیت خود نهفته داشته باشند و از آن برای ایفای وظیفه درست نمایندگی، بهره ببرند.

رییس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر در پاسخ به این سؤال که چه کسانی کار نظرسنجی را انجام می‌دهند گفت: نظرسنجی توسط دستگاه‌های نظرسنج معتبر کشور انجام می‌شود، این دستگاه‌ها معیارها و روش‌های علمی دارند و خروجی نظرسنجی آنها هر چه باشد مورد اعتماد است باید همه بدان تمکین کنند.

هاشمی فرد با بیان اینکه انتخاب از پیش تعیین شده افراد یک شایعه است ابراز داشت: این حرف کذب محض است، همیشه هستند کسانی که در تصورات خود مسائل پیش پا افتاده و کم بهایی را داشته باشند و بدان دامن بزنند. ما نیروهای انقلابی متعهد به اسلام و انقلاب و مردم را که نشان داده‌اند تبعیت محض از ولایت فقیه دارند و دارای برنامه مشخص و مورد نیاز جامعه باشد را حمایت خواهیم کرد. چنان که گفتم ما چارچوب داریم و در چارچوب و نقشه راه مدون حرکت می‌کنیم و همه تلاشمان این است که مر معیارها رعایت شود.

رد شایعات انحلال شورای ائتلاف در استان

وی با رد مباحثی پیرامون زمزمه‌های انحلال این جبهه به دلیل اختلافات داخلی گفت: خوشبختانه هیچ زمینه اختلافی نداریم، البته در گفتگوهایی که صورت می‌گیرد طبیعی است که نظرات مختلفی وجود داشته باشد و مطرح شود، حالا اگر کسی گفتگوی ما را برای دیگری تعریف کرد که شایسته نیست چنین اتفاقی بیفتد نباید از آن به عنوان اختلاف یاد شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن مباحثی پیرامون دخالت شورای کشوری در تصمیمات استانی گفت: این یک برداشت است و طبیعی است که برای روشنگری برخی از افراد به مرکز استان بیایند و ممکن است سر موضوعی مباحثی صورت گیرد. این طبیعت کار جمعی است؛ اما نمی‌توان آن را دخالت دانست.

وی درباره جوسازی برخی رسانه‌ها در باب این موضوع گفت: من این روش رسانه‌ها را نمی‌پسندم، ممکن است در این میان با روند نامطلوب غیرحرفه‌ای رسانه‌ای کسی ناراحت شده باشد اما خوشبختانه در روند کار، تاثیری نداشته است.

رییس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر درباره عدم همراهی کاندیداها، در صورت انتخاب نشدن در شورای ائتلاف به عنوان کاندیدای این جبهه گفت: اگر کسی در جریان کنشهای انقلابی است، عدم همراهی برای وی معنایی ندارد و طبیعتاً همراه است اما اگر چنین اتفاقی افتاد و به واسطه کار نامطلوب شخصی، به جریان آسیبی رسید، شخص باید پاسخگو باشد.

وظیفه داریم در برابر خار دشمن، برای انقلاب گل بکاریم

وی بیان داشت: امروز ملت‌های مسلمان به ما چشم دوخته‌اند، این انقلاب اسلامی انقلاب جهانی است و ما وظیفه داریم از انقلاب، نظام و ولایت دفاع کنیم؛ خون سردار شهید سپهبد سلیمانی روحیات انقلابی مردم انقلابی و ولایی ایران را بار دیگر به جهانیان یاد آور شد. شهادت این بزرگمرد انقلابی، خون بیداری و مقاومت را بیش از پیش در رگهای ملت بزرگ و جبهه مقاومت به جوشش انداخت؛ ما در برابر خون شهدا مسؤول و مدیون هستیم و کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم همراهی با مردم برای حضور حد اکثری ایشان، پای صندوقهای رأی است.

هاشمی فرد با بیان اینکه در این انتخابات به حضور حداکثری مردم نیاز داریم گفت: دشمن از کوچکترین فرصت‌ها استفاده می‌کند که در برابر نظام ما خار بکارد. بنابراین ما وظیفه داریم در مسیر انقلاب گل بکاریم و از خون شهیدان صیانت کنیم و به آینده بهینه ملت و کشور امیدوار باشیم.

زمان اعلام نهایی کاندیداهای جبهه ائتلاف

رییس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر در پاسخ به این سؤال که گزینه‌های نهایی چه زمانی اعلام عمومی می‌شود گفت: گزینه قطعی زمانیکه نتیجه نظرسنجی‌ها استخراج شود و کار شورای نگهبان پایان یافته باشد گزینه نهایی را اعلام خواهیم کرد. بنابراین اعلام نهایی را زمانی اتفاق خواهد افتاد که همه احتمالات حاشیه‌ای کنار رفته باشد.

[کد خبر:AJ31026]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب