اینه جم: مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: افسردگی، اضطراب و روان رنجوری، رفتارهای پرخطر مثل خشم که زیربنای اعتیاد، خودکشی و فرار از منزل و مدرسه است در جامعه وجود دارد و درصدی از این آسیب‌ها در مدرسه‌ها هم دیده می شود.

به گزارش «آینه جم»؛ مسعود شکوهی در حاشیه همایش دو روزه علمی و آموزشی کشوری دست‌اندرکاران حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بوشهر در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد اظهار داشت: مدرسه بازتابی از جامعه است و خیلی فضای ایزوله‌ای نیست با این تفاوت که به لحاظ فضای فرهنگی و اجتماعی ممکن است کنترل بهتری در این فضا صورت گیرد و تلاش می‌شود آسیب‌ها مدیریت شود.

وی ادامه داد: طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزی (نماد) طرحی پیشگیرانه، رشد مدار ارتقایی و مراقبتی است که به صورت ائتلافی با مشارکت بخش‌های مختلف باهدف غربال‌گری، شناسایی، ارجاع، درمان و مددکاری اجرا می‌شود.

کلیپی از گفتگوی خبرنگاران با مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش

 

نظارم مراقبتی از دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی

شکوهی از راه‌اندازی میز نماد در ۷۵۰ مرکز مشاوره خبر داد و گفت: در زمینه تخصیص اعتبار برای طرح نماد مشکلاتی وجود دارد، از این رو باید در بازه زمانی پنج‌ساله در پوشش ۱۰۰ درصدی اجرا شود.

https://img9.irna.ir/d/r2/2019/12/09/4/156813529.jpgوی با بیان اینکه طرح نماد در همه منطقه‌های آموزشی متناسب با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود گفت: تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که فارغ از موقعیت مناطق، مناطق کم برخوردار به صورت ویژه دیده شدند و این طرح با قوت اجرا شود.

شکوهی تأکید کرد: بر اساس ضریب محرومیت منطقه‌ها، تعداد دانش‌آموز و ضریب آسیب اجتماعی که از سیستم پایش می‌شود میزان تخصیص اعتبارات طرح متفاوت است.

کمبود 130 هزار مربی پرورشی و مشاور در مدارس

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به ضرورت کمک به فرایند تربیتی دانش آموزان، ولی با کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور روبرو هستیم.

مسعود شکوهی افزود: امسال برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان در هر یک از این رشته‌های مشاوره و مربی تربیتی هزار مربی امور پرورشی و مشاوره جذب شده‌ و روند آموزش آنها درحال طی شدن است.

شکوهی اضافه کرد: هرچند با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما تلاش شده در قالب طرحی که برای سازمان امور اداری و استخدامی کشورآماده شده در بازه زمانی پنج ساله بتوانیم نیروی حوزه پرورشی را تامین کنیم.

[کد خبر:AJ30529]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب