8190946_7184.jpg

 

 

 

آینه جم : خطر موج چهارم کرونا در یک قدمی بوشهر و پشت دروازه های استان است و اگر مسئولان ترددهای ورودی به استان و مردم رعایت شیوه نامه ها را جدی نگیرند، گرفتاری بزرگ قبل از عید نوروز رقم می خورد.

به گزارش آینه جم ؛ با تشدید اوضاع کرونایی در خوزستان و افزایش شناسایی موارد جدید ویروس جهش یافته انگلیسی، وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر مسدود شدن همه مرزهای ورودی و خروجی خوزستان خصوصا به عراق تا اطلاع ثانوی تاکید کرده است.

همچنین فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه 10 شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مطابق بررسی های آزمایشگاهی در ۲ هفته اخیر موارد متعددی از ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در خوزستان شناسایی شده که نگران کننده است. با توجه به اینکه ویروس جدید با سرایت بسیار بالا و مرگ و میر بالاتر، نوع غالب کرونا در خوزستان است لذا مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

همزمان رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی موارد مشکوک کرونای انگلیسی در این استان خبر داده و گفته: در پی ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به ایران و به ویژه گسترش شیوع آن در استان خوزستان که دارای ارتباط گسترده با فارس است، شیوع آن در فارس نیز دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: پس از گزارش موارد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی در یکی از مراکز درمانی شیراز، از موارد مبتلا به این ویروس، نمونه‌برداری و برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

در هرمزگان دیگر استان همسایه بوشهر نیز هشت روستا به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا قرنطینه شدند.

فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هشدار نسبت به خطر جدی شیوع ویروس جهش یافته کرونا گفت که در هفته پایانی بهمن ماه شمار فوتیهای مثبت کرونا در هرمزگان نسبت به هفته قبل افزایش چشمگیری داشته است.

نکته قابل توجه اینجاست که موارد مبتلا به کرونا در استان بوشهر طی بهمن امسال 110 درصد بیشتر از دی ماه بوده که این زنگ خطری برای طغیان دوباره کرونا در استان است.
 
با توجه به افزایش کرونای انگلیسی در خوزستان، شناسایی موارد مشکوک در فارس و قرنطینه چند روستای هرمزگان، ضرورت اقدامات جدی و سریع مدیریتی در بوشهر دیده می شود؛ نظیر نظارت بر ورودی های استان و اخذ مجوز محدودیت های تردد خودرو و ممنوعیت ورود مسافر خصوصا از استان های همجوار.

در کنار آن ما مردم نیز باید شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیریم، چرا که بررسی ها نشان می دهد این مهم نسبت به ماههای قبل در استان کاهش یافته است.

با توجه به اینکه ویروس جهش یافته جدید دامنه ابتلا و سرایت گسترده تری دارد، اگر وضعیت کنونی استان مدیریت نشود، با ایجاد موج چهارم بیماری، قطعا امکانات درمانی استان هم جوابگوی این خیز جدید نیست و خرد و کلان را درگیر خواهد کرد.

 

خلیج فارس 

[کد خبر:AJ35027]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب