1076984_221.jpg

 

 

 

آینه جم : تنگستان تنها شهرستان استان است که از نظر کرونایی در وضعیت زرد یا خطرناک قرار دارد.

به گزارش آینه جم؛  وزارت بهداشت در شروع هر هفته، پیش بینی وضعیت کرونایی شهرستان های کشور را براساس رنگ بندی اعلام می کند که به تناسب آمار بستری ها می باشد.

برهمین اساس در رنگ‌بندی جدید شهرستانها که از شنبه ۲۷ دی اجرایی می‌شود، 9 شهرستان استان از جمله بوشهر در رنگ آبی (کم خطر) قرار دارند. 

شهرستان های تنگستان مشابه هفته قبل در رنگ زرد (خطرناک) می باشند. ضمن اینکه شهرستان جم که هفته قبل زرد بود به آبی تغییر یافته است.

در وضعیت جدید ۱۰ شهرستان قرمز است که همگی از مازندران هستند.

از هفته نخست آذرماه که وزارت بهداشت زنگ بندی کرونایی شهرستان ها را اعلام و براساس آن محدودیت هایی در مشاغل و ترددها اعمال شد، تنها همان هفته مرکز استان در وضعیت قرمر قرار داشت و پس از آن به تدریج اغلب شهرستان ها به شرایط زرد تغییر یافتند.

به گفته مسئولان بهداشتی، هرگونه ساده انگاری درخصوص کرونا می تواند به اوج گیری دوباره آن منجر شود، از این رو رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و کاهش دورهمی ها توصیه می شود.

 

 

مصاحبه رئیس دانشگاهعلوم پزشکی 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سامانه "ماسک" متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شهرها و مناطق مختلف کشور را براساس شدت شیوع ویروس کرونا در آنها با رنگ بندی‌ نشان می‌دهد که طبق این نرم افزار شهرستان تنگستان تنها شهر زرد کرونایی استان بوشهر اعلام شده است.
 
سعید کشمیری افزود: براین اساس شهرستان تنگستان در وضعیت زرد (خطرناک) و ۹ شهرستان استان بوشهر آبی و کم خطر هستند.
 
وی بیان کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، استان بوشهر از هفته گذشته درمیان استان‌های آبی کرونایی قرار گرفت و از۱۰ شهرستان آن ۲ شهرستان جم و تنگستان زرد اعلام شده بود که براساس رنگ بندی جدید شمار شهرستان‌های زرد استان به یک شهرستان کاهش یافته است.
 
کشمیری اضافه کرد: براین اساس در شهرهای آبی همه مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌توانند فعالیت کنند.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۶۳ بیمار ناشی از ‌ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان  بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمار در استان بستری‌ شده‌اند. 
 
کشمیری یادآور شد: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۷ هزار و ۹۲۰ نفر بوده و تاکنون ۸۴۵ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۸۳۸ مورد مثبت قطعی و هفت مورد مشکوک بوده‌اند.
 
دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: در ۲۰ روز گذشته بیشتر روزها بدون مرگ ناشی از کرونا و یا حداقل یک مورد مرگ در استان ثبت شده که در مقایسه با سایر استان‌های کشور ۲ تا ۳ هفته است که در کمترین میزان بروز مرگ در استان‌ هستیم.
 
کشمیری اضافه کرد: ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اختصاص داده شده که در زمان حاضر کمتر از ۱۰ درصد این تخت‌ها اشغال هستند.
 
وی ادامه داد: در زمان حاضر ۶۰ تا ۷۰ نفر به عنوان بیمار مشکوک بستری و در شبانه روز نیز ۲۰ نفر بستری می‌شوند که از این جمعیت ۶ تا ۷ نفر مثبت هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند کلی بیماری در زمان حاضر نزولی است ولی برای رسیدن به صفر باید همین روند ادامه داشته و نباید متوقف شود.
[کد خبر:AJ34749]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب