1982803.jpg

 

 

آینه جم؛  اکسیر: تا شنبه مشکل حل می شود/  خطیب: اصناف متولی صدور مجوز است/  قاسمی :تعطیلی واحد صنفی مسکن است / طهماسبی:منابع آب متولی حفظ حریم است
هر سال همزمان با شروع فصل میگو شاهد بوی تعفن حدفاصل بازارچه شهرداری و تا میدان آسیاب و پل روستای علی آباد هستیم، این موضوع باعث اعتراض شهروندان شده است .
با اینکه چندین سال است این مشکل وجود دارد ، اما تاکنون راهکار اساسی برای رفع مشکل پیدا نشده است .
این رسانه به همین منظور بررسی بیشتر موضوع به سراغ مسئولین امر رفته است .
 
عبدالحسین اکسیر رئیس شورای شهر جم : بوی تعفن ناشی از عدم هدایت فاضلاب ها به سمت سپتیک ساخته شده توسط شهرداری در رودخانه فصلی می باشد. 
به منظور جلوگیری از مشکلات شهرداری جم در سنوات گذشته اقدام به ساخت این مخزن ها نموده است .
شستشوی ماشین های حمل ماهی و خالی کردن پسماندهای آنها در رودخانه باعث این مشکل است .
روز شنبه از طرف شهرداری این مشکل حل خواهد شد و کلیه آب های فاضلاب به سمت سپتیک های ساخته شده هدایت خواهد شد .
 
 
علی خطیب رئیس اتاق اصناف :طبق قانون  شرح وظایف هر کدام از دستگاها در قبال اصناف مشخص است ،صدور مجوز و نظارت بر عملکرد آنها بر عهده اتاق اصناف است ، امنیت واحد های صنفی بر عهده نیروی انتظامی می باشد و نظارت بر مسائل بهداشتی وظیفه شبکه بهداشت و بهداشت محیطه است که این قسمت اختیار پلمپ واحد صنفی دارد. این مشکل هم ناشی از عمل کرد چند خودروی حمل ماهی می باشد که پسماند ماهی ها را بدون رعایت مسائل بهداشتی در سطح رودخانه رها می کنند. 
باید با متخلفین طبق ضوابط قانونی برخورد کرد .
 
 
احمد قاسمی رئیس شبکه بهداشت و درمان جم:در طراحی بازارچه شهرداری جم هیچ گونه مسائل بهداشتی رعایت نشده است و پیش بینی های لازم در این زمینه صورت نگرفته است .
ساخت سپتیک های موجود نیز با پیگیری ها شبکه بهداشت صورت گرفته است .
متاسفانه فاضلاب سایر واحد های صنفی به سطح رودخانه وارد می شود که با توجه به ماندگاری طولانی مدت آنها باعث تعفن و آزار و اذیت شهروندان می شود، پلمپ واحد های صنفی متخلف مسکن کوتاه مدتی است که جواب نمی دهد باید مشکلات بهداشتی بازارچه شهرداری بطور اساسی حل شود این راهکارهای مقطعی چاره کار نیست. 
 
 
طهماسبی رئیس منابع آب شهرستان جم :ما تنها وظیفه حفاظت از بستر رودخانه بر عهده داریم بررسی مشکلات  ناشی از ورود فاضلاب بر عهده محیط زیست است.
 
 
تا لحظه تنظیم گزارش امکان ارتباط با رئیس محیط زیست شهرستان جم وجود نداشته است.
 
 
برخی از فروشندگان ماهی و میگو نیز  گفتند؛ شهرداری جم نسبت به تخلیه به موقع و شتشوی مخزن های زباله اقدام لازم صورت نمی دهد در  گذشته به این وضعیت بیشتر رسیدگی می شد. 
 
آنچه مشخص است حل اساسی این مشکل نیازمند تشکیل کمیته ای متشکل از تمامی دستگاهای ذیربط است که مشکل بصورت اساسی حل شود./ بانیان آزادی
[کد خبر:AJ33773]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب