ostandareboushehrjonoubpress.jpg

 
 
آینه جم:  لغو تعطیلی برخی دستگاه های اجرایی در روز پنجشنبه که دیروز توسط استانداری بوشهر ابلاغ شد سرو صدای زیادی در برخی محافل به ویژه شبکه های مجازی ایجاد کرد.
در ابتدای نامه ای که استانداری بوشهر به ادارات ابلاغ کرده، دلیل چنین تصمیمی را  شرایط خاص اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار، ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مراجعین عنوان کرده است که در نوع خود عجیب به نظر می رسد!
اول این که شرایط خاص اقتصادی که فعلا گریبانگیر کشور شده است، موضوعی نیست که با لغو تعطیلی برخی دستگاه های اجرایی در بوشهر رفع شود که اگر مسئولین استان بتوانند با لغو تعطیلی پنج شنبه های بوشهر مشکلات کشور را رفع نمایند باید توسط دولت از آنان قدردانی ویژه بعمل آید!
به نظر نمی رسد لغو این تعطیلات باعث بهبود فضای کسب و کار نیز بشود بلکه برعکس کارمندان و کارکنان دولت زمانی که پنج شنبه ها تعطیل باشند بهتر می توانند کارهای عقب مانده خود در طول هفته را انجام داده و همراه با خانواده برای خرید به بازار و مجتمع های تجاری استان مراجعه نمایند و باصطلاح چرخ اقتصاد استان بهتر بچرخد. 
اکنون و با بازگشایی برخی ادارات در روز پنج شنبه، کارکنان دولت مجبورند روز جمعه کارهای عقب مانده هفته و همچنین دید و بازدیدها را انجام دهند و عملا فرصتی برای بهبود فضای کسب و کار باقی نمی ماند، ضمن اینکه در روز پنج شنبه اکثر دستگاه ها و سازمان های اداری در پایتخت به حالت نیمه تعطیل درآمده و شرکت های خصوصی نیز چندان فعالیتی در روزهای آخر هفته نمی توانند داشته باشند.
با نگاهی به نامه استانداری بوشهر ملاحظه می شود استانداری برخی ادارات را تعطیل اعلام کرده و بدین طریق ناعادلانه رفتار نموده است و با این رفتارش بین کارمندان ادارات و دستگاه های اجرایی تفاوت قائل شده است.
از طرفی تعطیلی مهدهای کودک و همچنین مدارس در سطوح پایین تر به ویژه پیش دبستانی و ..‌ در روزهای پنج شنبه این فرصت را به خانواده ها می داد که آخرهفته را در کنار فرزندان خود باشند و اکنون با لغو این تعطیلات برای خانواده هایی که پدر و مادر توامان در ادارات مشغول به کار هستند، مشکل ساز می شود.
موضوع دیگر تعطیلی پنج شنبه ها در استان های همجوار بوشهر مانند خوزستان است. 
استان بوشهر هم از لحاظ مصرف انرژی، هم آلاینده ها و هم خشکسالی و بسیاری موارد دیگر به استان همجوار خود یعنی خوزستان شباهت دارد، بنابراین لغو تعطیلی روز پنج شنبه برای بعضی دستگاه های اجرایی در بوشهر در حالی که این روز در استان خوزستان برای ادارات آن تعطیل می باشد، بی عدالتی برای بوشهری ها محسوب می شود.
بهتر بود پیش از ابلاغ چنین نامه ای استانداری بوشهر ابتدا با کارشناسان و صاحب نظران مشورت می کرد و با حساسیت بیشتری دست به قانونی می زد که کارمندان و کارکنان دولت در این استان طی چند سال گذشته با آن خو گرفته و زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کرده بودند.
** آرمان شهر
[کد خبر:AJ26054]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب