آینه جم:جشن ستارگان، تجلیل از برترینهای کنکور سراسری با حضور استاندار در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

 

به گزارش «آینه جم»؛ روز پنج شنبه 20 شهریورماه  استانداری بوشهر پذیرای جمعی از برترین های کنکور سراسری از نقاط مختلف استان بوشهر بود و ضمن معرفی، از آنها تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم که رتبه های زیر هزار کنکور سراسری سال 1393 استان بوشهر در آن حضور داشتند، بعد از تلاوت قرآن، مجید اجرایی  مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش ضمن خوشامدگویی به حضار و تبریک به پذیرفته شدگان کنکور سراری ، از استاندار بوشهر بخاطر توجه  به بحث آموزش و میزبانی این برنامه تشکر کرد.

 

 

سپس یونس قیصی زاده مشاور استاندار در امور جوانان ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه ،  ناصر کرمی معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر درباره وضعیت استان بوشهر در کنکور سراسری سخن گفت.  

در ادامه این جشن، از برترینهای کنکور سال 93، دعوت شد تا نظرات خود را بیان نمایند. دانشجویان برتر استانی ضمن تبریک به پذیرفته شدگان ، به ارائه راهکارههایی پرداختند تا وضعیت قبولی  کنکور سال آینده بهتر شود.

 

 

توکل، اعتماد به نفس و تلاش راز موفقیت دانش آموزان

به گزارش نسیم جنوب ژیلا نیک بخش رتبه  361 علوم تجربی که در رشته پزشکی دانشگاه شیراز قبول شده است در سخنانی گفت: امیدواریم که بتوانیم از فرصت ها در توسعه استان بوشهر استفاده کنیم. به نظرم حرف اول را توکل و اعتماد به نفس و تلاش می زند، تا بتوان علیرغم نبود امکانات به نتیجه دلخواه رسید.

وی افزود: باید از طرف مسئولان به دانش آموزان کنکوری توجه و یاری رسانده شود تا آنها با انگیزه کافی بتوانند در این رقابت فشرده حاضر شوند.

این دانشجوی پزشکی افزود: جوانان نیاز به نشاط و شادی دارند و دانش آموزان در دوران تحصیل خود باید نشاط و شادابی داشته باشند.

 

 

 

مشکلات دانش آموزان در خوابگاهها

اصغر کمالی دیگر دانش آموز برتر استان از  شهرستان دشتی بود که در سخنانی گفت: علیرغم کمبودها و مشکلات  فراوانی که در دوره خود داشتم، در چند وقت گشته اتفاقات خوبی افتاده از جمله بگزاری کلاس های کنکور و یا همین جشن تقدیر از برترین های کنکور توسط استاندار که نشان می دهد مسئولان به فکر حل مشکلات دانش آموزان افتاده اند. 

وی با اشاره به مشکلات دانش آموزان در خوابگاهها، گفت:" من در دبیرستان شبانه روزی خورموج تحصیل میکردم که  خوابگاهها وضعیت مطلوبی  نداشتند ، مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش باعث شده تا دانش آموزان مستقر در خوابگاه نتوانند به درستی درس بخوانندد و در صورت رفع این مشکلات و فراهم آوردن بستری مناسب ما شاهد نتیجه گیری بهتری خواهیم بود"

 

 

 

اغلب کنکوریهای ما دچار سردرگمی هستند

به گزارش نسیم جنوب در ادامه نیلوفر زینلی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رتبه 122 علوم تجربی از بوشهر ، ضمن تشکر از استاندار ، به بررسی عوامل موفقیت خود در کنکور پرداخت و گفت: طبق تجربه شخصی که داشتم می توانم بگویم ، تلاش خودم و همچنین برنامه ریزی آموزشی و همکاری بسیار خوب خانواده ام، نقش مهمی در موفقیتم داشتند. معتقدم که تلاش را تنها گزینه نمی دانم و برنامه ریزی و داشتن مشاورین تحصیلی مجرب وآگاه  در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد، چون اغلب کنکوریهای ما دچار سردرگمی بوده و درست نمی دانند که از چه منابعی استفاده کنند و چگونه باید مطالعه داشته باشند.

وی افزود: آنچه تلاش دانش آموزان را تکمیل می کند برنامه ریزی است که باید درست و جامع صورت گیرد و برای موفقیت دانش آموزان نیاز به استفاده از مشاوران تحصیلی به روز و با تجربه می باشد.

 

 

حرف دل دانش آموزان استان بوشهر

دانشجوی دیگری که به ارائه راهکار پرداخت سیده فاطمه بایگان از گناوه بود که عوامل  نتیجه نگرفتن در کنکور سراسری را شامل کمبود دانشگها و رشته های دانشگاهی در استان بوشهر ، بودجه کم آموزش و پرورش و نبود مشاورین و امکانات برنامه ریزی تحصیلی دانست و در خواستار اختصاص بودجه از طرف شرکت های نفتی و تابعه به آموزش و پرورش شد.

وی افزود: حرف دل دانش آموزان استان بوشهر این است که ما می توانیم بهتر از بقیه استانها باشیم و فقط امکانات می خواهیم.

 

 

به دانش آموزان نخبه هیچ توجهی نمی شود

علی فخرائی دیگر دانش آموز برتری بود که در سخنان خود از تجربیاتش در مدرسه شبانه روزی نمونه بوشهر سخن گفت و اظهار داشت: به دانش آموزان نخبه هیچ توجهی نمی شود و علیرغم موفقیت های تحصیلی که بدست میاورند، آنها نادیده گرفته می شوند.

وی نیز با اشاره به مشکلات خوابگاههای مدارس شبانه روزی، خواستار توجه مسئولان آموزش و پرورش به این خوابگاهها شد.

 

 

مشکل اصلی بسیاری از دانش آموزان، مشاوره درسی برای کنکور است

به گزارش نسیم جنوب محمد حیدری دانش آموز برتر کنکور که با رتبه 289 گروه آموزشی تجربی توانسته در رشته پزشکی دانشگاه شیراز پذیرفته شود، نفر بعدی بود که به نمایندگی از دیگر دانش آموزان گفت: مشکل اصلی بسیاری از دانش آموزان کنکور در استان بوشهر مشاوره درسی برای کنکور است.

وی افزود: بسیاری از دبیران به روز نیستند و نمی توانند نیازهای علمی دانش آموزان را برآورده سازند. 

وی به راه اندازی گروه پیشگامان روش تحول آموزشی توسط دانش آموزان در برازجان اشاره نمود و خواستار حمایت مسئولان از گروههای علمی دانش آموزان شد.

 

 

چرا دبیران ما در کلاس های درس آماده نیستند ؟ 

محمد جوهری فرد قبول شده دانشگاه صنعت نفت اهواز، در ابتدا با لحن طنز خود حضار را دعوت به خنده کرد و سپس عمده مشکلات خود را بالا بودن هزینه هایی بیان نمود که از این بعد با آن روبرو خواهند بود. 

وی همچنین به آینده شغلی و پذیرش دانشگاههای مختلف بدون کنکور اشاره کرد و گفت: وقتی در هر کوی و برزن دانشگاهی زده می شود و بدون کنکور و با گرفتن شهریه های سنگین، اقدام به ارایه مدرک می شود انگیزه دانش آموزان برای درس خواندن کم می شود ، اداره های مختلف دولتی هم براحتی این افراد را قبول می کنند.

وی افزود: چرا باید مجبور به راه اندازی کلاس های کنکور باشیم؟ چرا باید دبیران ما در کلاس های درس آماده نباشند ؟ چرا باید دبیران را برای آمادگی کنکور از تهران دعوت کنیم؟ چرا دبیران ما در دبیرستان ها برای کمک به کنکور دانش آموزان آماده نیستند؟ آموزش و پرورش باید دبیران را کارآمد کند تا نیازی به هزینه های فوق العاده خانواده ها برای کلاس های کنکور نباشد.

 

 

دانش آموزان نخبه و سخت کوش تحت حمایت قرار گیرند

محسن رحیمی دانش آموز برتر از شهرستان دیر نیز در سخنانی، با تقدیر از توجه استاندار به مشکلات دانش آموزان کنکوری، اظهار داشت: توزیع عادلانه امکانات آموزشی در شهرستانهای استان بوشهر به درستی صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کتابخانه ها خواستار رفع مشکلات آنها برای استفاده دانش آموزان شد.

این دانش آموزا با اشاره به مشکلات دانش آموزان کنکوری اظهار داشت: مشاوران تحصیلی در مدارس به روز نیستند و نمی توانند کمک زیادی به دانش آموزان نمایند. باید دانش آموزان نخبه و سخت کوش در استان شناسایی شوند و تحت حمایت قرار بگیرند. همچنین می توان از دانشجویان برتر استان برای ایجاد انگیزه بین دانش آموزان استفاده نمود.

وی خواستار توجه به دانش آموزان بی بضاعت برای پیشرفت تحصیلی شد.

رحیمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مسئولان باید به تقویت آموزشگاههای آزاد نیز توجه کنند تا در کنار آموزش و پرورش، دانش آموزان را برای کنکور سراسری آماده سازند.

 

 

 

تجلیل از  6 نفر از برترینهای کنکور سراسری استان بوشهر

به گزارش نسیم جنوب بعد از آن 6 نفر از برترینهای کنکور سراسری ، محمد گرگین رتبه 34 رشته ریاضی از دشتستان ، مجتبی دلوی رتبه 40ریاضی از دشتی،  بهاره کارگر رتبه 78 علوم انسانی از دشتستان، الهام پولادی رتبه 62ریاضی از بوشهر، عرفان خرم رتبه 64ریاضی  از بوشهر، زهرا هدایت نیا رتبه 92 در رشته زبان از بوشهر ،  از دست استاندار لوح تقدیر و جایزه خود را دریافت کردند . 

 در پایان این آیین تمام دانش آموزان برتر کنکور استان بوشهر با استاندار عکس یادگاری گرفتند و سپس برگزیدگان  دارای رتبه زیر هزار،  هدایای خود را به رسم یادبود از استانداری دریافت نمودند.

 













































عکس از: سید خلف هاشمی

[کد خبر:AJ2347]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب